Kommunikációs tippek

Hogyan kezdj neki a kommunikációnak?

Van abban ráció, amikor azt mondják, hogy az első lépés megtétele a legnehezebb, elvégre örök igazság, hogy minden kezdet nehéz. Hogyan érdemes belekezdeni olyan termékek ajánlásába, amikről eddig soha nem beszéltünk? Mit fognak szólni az olvasóink, látogatóink?

Nem fognak elriadni, megrettenni, netán meggyűlölni bennünket?

Hát akkor, menjünk sorban!

Így kezdj bele!

Ajánld a cikkeket!

Így nem kell értékesítened közvetlenül, elég csak a cikkek linkjét, egy kis ajánló szöveggel megosztani – előtte persze az affiliate kódodat a megosztott link végére kell írnod –, és aztán a cikk teszi a dolgát.

Az elitebusiness.hu cikkei úgy vannak kitalálva, mint az elmúlt több, mint másfél évtizedben az összes cikkem: felismertetik a problémát az olvasókkal és megoldásokat is ajánlanak azokra. 

Minden cikkben van link, ami konkrét termékre vezet, tehát a cikk elvégzi az értékesítés előkészítését. Neked alapvetően csak az a feladatod – és ennél kényelmesebben nem fogsz tudni pénzt keresni, ezt most előre mondom 🙂 –, hogy a cikkeket ajánld.

Hogy hol? 

  • Facebook profilodban, mint érdekes olvasnivalót.
  • Facebook csoportokban kommentben azokban az esetekben, mikor a beszélgetésben felmerülő kérdésekre ott a válasz a cikkben. Ehhez persze nem árt ismerni a cikkeket :).
  • Facebook oldaladon is kiteheted, odaírhatod azt is, hogy reklám.
  • Saját blogodon vagy weboldalad blog részén felvezetheted a cikk mondanivalóját, azt, hogy neked milyen felismeréseket hozott például, és miért tartod elolvasásra érdemesnek.
  • Készíthetsz videót is, ha szeretsz vlogolni, és felépítheted a mondanivalódat úgy, hogy az előző ponthoz hasonlóan most szövegben ajánlod a tartalmat. Mondd el a videóban, hogy a leírásban ott van a link a konkrét cikkhez.
  • Podcastban is jól működik az, ami videókban, leírásba ugyanúgy tedd bele a linket.
  • Emailben is tovább szokták küldeni az olvasóim a cikkeimet, nyugodtan használhatod ezt is megoldásként, ahogy messengeren is.
  • Ha redditezel és bármilyen kérdésre ott van a válasz valamelyik cikkben, akkor oszd meg a cikk linkjét kommentben azzal a felhasználóval, aki feltette a kérdést. Külön ne posztolj a redditen a cikkeimmel, mert azt nem fogják szeretni a redditorok, és privát üzenetben se küldözgess linkeket!
  • Bannereket is használhatsz, pl. FB csoportban vagy weboldalon, amire rákattintva például cikkre, termékre érkezik a látogató.

Bármit is osztasz meg erről az oldalról, mindig illeszd a link végére a saját affiliate kódrészedet!

Mikor kezdj bele? 

Ha már regisztráltál és jóváhagytuk a regisztrációdat, akkor MOST!

Merthogy amúgy mire is várnál? 🙂

Válassz ki egy cikket a blogról, ami tényleg sokat adott neked is, tedd a link végére a saját affiliate kódodat, és aztán mehet Facebookra, blogra, cikkbe, vlogba, podcast-be, kommentbe.

Ha a semmiből akarsz kommunikálni, és még sosem csináltál ilyesmit, akkor van egy nagy trükk, hogy hogyan kell megnyilvánulni:

Problémacentrikusan!

Mindenki szereti, hogy ha RÓLA van szó, vagyis, ha önmagáról olvas. Ha az emberek (ismerősök) problémáiról beszélsz, biztosan oda fognak rád figyelni, mert az agyuk ebben a tekintetben automatikusan koncentrálni kezd a témára, és úgy érzik, hogy pontosan hozzájuk szólsz, úgy érzik, mintha néven szólították volna őket.

Mondok egy példát: éppen téma egy FB csoportban, hogy egyre nehezebb spórolni. Ekkor kommentben válaszolhatod ezt, hogy 

“Ezen az oldalon ez a nő összeszedett több, mint 105 spórolós tippet, nekem is sokat segített: https://elitebusiness.hu/hogyan-sporoljunk-havi-40ezer-forintot/?vr=372(ez csak példa kód a végén, a 372 helyére a sajátodat kell írnod!)

Ugye milyen egyszerűnek tűnik? Mert az is!

Nem kell engem fényezned, nem kell ajnároznod :). A tartalom magáért beszél, neked elég csak az emberek éppen aktuális problémáira koncentrálnod, vagy a spórolós témánál maradva: keresni azokat a lehetőségeket, ahol erről beszélgetnek az emberek.

A cikkek sora folyamatosan bővül, hetente legalább eggyel. 

Egyébként a legtöbb kattintást az asztrológiai cikkeim hozzák, pedig csak hobbi asztrológus vagyok igazából 🙂.

Ha fullba akarod nyomni az értékesítés orinteált kommunikációt, akkor itt vannak az értékesítési tippek:

Értékesítési tanácsok

A Vidi Rita Klub partnerprogramjában neked különösebb értékesítői tevékenységet nem kell végezned, mert az értékesítői munka oroszlánrészét a szövegek és a webshop megoldják.

Ugyanakkor a te saját kommunikációddal nagyban növelheted a mi megoldásaink hatékonyságát.

A kulcs az értékesítési kommunikációban

Az ajánlói programoknak, mint amilyen ez az affiliate program is, az a kulcsa, hogy egy olyan ember ajánlja a terméket, és olyan ember buzdít a vásárlásra, akit a látogatók már ismernek, elfogadnak, vagy épp megbíznak benne.

Minél személyesebbé tudod tenni a kommunikációdat, minél részletgazdagabban, tapasztalatra alapuló módon tudsz beszélni a termékről, annál nagyobb kedvet fognak érezni a rajtad keresztül érkező látogatók, hogy vásároljanak.

Sokan azt hiszik, hogy egy affiliate programban elég csak annyi, hogy kiteszik a linket valahová, aztán menjen mindenki Isten hírével, a pénz meg majd ömlik a bankszámlára.

Ezzel szemben a valóság az, hogy ha te azt leírod egy FB posztban, vagy egy blogbejegyzésben, hogy hogyan segített neked az egyik oktatóanyagunk, és úgy teszed ki a referáló linkedet, akkor az, aki rákattint, az szellemi pajzsok és páncélok nélkül fogja megnézni, hogy miről is beszélsz konkrétan.

A személyes varázsod

Minden profi értékesítő elbűvölő ember. Nemcsak úgy tesznek, hanem tényleg azok is. Ha a fókuszodba a segítségnyújtást, a tanácsadást, a mások problémájának a megoldását teszed, akkor könnyű dolgod lesz.

Ha csak azt tervezed, hogy kiteszed mondjuk az elitebusiness.hu linekt, és az csak úgy ott van valahol a neten, akkor sajnos nem fog a dolog működni, és te is, mi is szomorúak leszünk.

Vidd bele önmagad a kommunikációdba! Mesélj, adj tippeket, mondd el, hogy van megoldás a problémákra, és buzdítsd kattintásra és vásárlásra a saját látogatóidat-olvasóidat.

Mondd el a véleményedet, emeld ki a termék előnyeit, adj támpontokat arra nézve, hogy kik lesznek a vásárlással a legboldogabbak, és adj választ a miért-ekre is.

AKARJ eladni!
Ez az értékesítés kulcsa – amely kulcs hatékonyságát és eredményességét a személyes varázsoddal növelheted.

Egy trükk – amit mindig használj!

A felszólító mód csodákra képes. Kattints ide! Vedd meg! Csapj le rá már most! Szerezd meg! AKARD! Olvasd el most! Nézd meg a részleteket!

Ezek mind-mind felszólító módban írt utasítások, amiket ha használsz, akkor sikered lesz, ha nem használsz, akkor meg a pénztárcádon fogod megérezni a hiányállapotot.

Eleinte nehéz ezeket a felszólító módú mondatokat elkezdeni alkalmazni, mert nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy más embereknek utasításokat adjunk. De az egyértelmű utasítások mindenki életét megkönnyítik.

A tiédet azért, mert nem 8 oldalon kell magyarázni, hanem két szóban.

A vásárlóét azért, mert nem rabolod az idejét 8 oldalon keresztül, hanem elintézed a lényeget két pillanat alatt.

Aki időt nyer, életet nyer – tartja a mondás, és immáron 30 évnyi értékesítési tapasztalat után mondom, hogy hidd el, ez igaz.

SOHA ne használd ezt a formulát: Ha felkeltettem az érdeklődésedet, akkor kattints…

Ne beszélj feltételes módban! Legyél egyértelmű és könnyen érthető!
Utasíts – és arasd le a babérokat!

Itt találod a termékeket, amiket egyesével ajánlani tudsz: Elitebusiness.hu termékek>>

Használhatod a termékleírások kulcsmondatait, szövegrészeit, de ne tüntesd fel a magadénak, mert az a szabályzat megszegését jelenti. Köszi a megértést 🙂

Marketing tanácsok

Az, amikor az Interneten embereket próbálsz terelni ide-oda-amoda, azt nevezzük marketingnek.

Mivel ez egy elképzelhetetlenül hatalmas, de mégiscsak a digitális világra korlátozódó felületen történik, ezért az idők során ez az ide-oda terelgetés külön nevet és al-ágazatot kapott a marketingen belül, és ez lett az:

online marketing

Az online marketingnek is, mint ahogyan a marketingnek, a fő célja a terelés. Na, nem a figyelemelterelés, hanem a tömegek terelése egyik irányból a másikba. 

Más megfogalmazással élve: vonzóerő kifejtése az emberekre, hogy onnan ide jöjjenek, hozzánk. Mert hát miért is akarnánk, ugyebár, hogy máshová menjenek? :).

Sokan összetévesztik az értékesítést a marketinggel, de még a kommunikációt is rendre használják a marketing szinonimájaként, igencsak helytelenül.

Erről itt írtam részletesen, kérlek, olvasd el ezt is:

Kiakasztó félreértések vállalkozási alapfogalmakról – te is rosszul használod ezeket?

Kötelező kampány-kényszer

Vésd az eszedbe azt, hogy a marketing mindig kampányokban „gondolkodik”. 

A marketing nem egyszeri tevékenység, nem olyan, hogy egyszer megcsinálom, aztán örökké termel, hanem kampányokra, szisztematikusságra, folytonosságra, ciklikusságra van szükség ahhoz, hogy ki lehessen belőle hozni a maximumot. 

Ha ezt az alapelvet sikerül a magadévá tenned, akkor könnyű dolgod lesz. Ha ezt az alapelvet viszont nem sikerül elfogadnod, akkor mindig kínlódni fogsz, nemcsak a mi partnerprogramunkban, hanem bárhol és bármikor, mikor embereket akarsz mozdítani.

A marketingnek – ahogy a cikkben is olvashattad – az a legfőbb célja, hogy legyen kinek eladni.

Tehát, amikor te a Vidi Rita Klub partnerprogramjához csatlakoztál, akkor három kulcsfontosságú feladatot vállaltál magadra – természetesen önkéntes alapon, hiszen ha ezeket nem csinálod rendszeresen, azért csak te tartozol magadnak felelősséggel.

Kommunikáció – kommunikálni fogsz, hogy a marketinged eredményes legyen.

Marketing – a kommunikációdhoz platformokat, stratégiát és célokat rendelsz, tehát nemcsak beszélsz majd bele a nagyvilágba, hanem azzal a céllal teszed, hogy az emberek, akik azt olvassák, megmozduljanak, és ehhez olyan csatornákat, közlő felületeket rendelsz.

Értékesítés – bár az értékesítés oroszlánrészét ez az oldal fogja elvégezni mind technikailag, mint sales szempontból, de az értékesítés sikerességét te is megalapozhatod azzal, hogy nem rontod el :). Lásd feljebb!

Hogyan kell elképzelni ezt a marketing platform-stratégia-cél hármast?

Sokkal egyszerűbb, mint gondolnád, csak azért magyarázom ilyen bonyolultan és szerteágazóan, hogy biztosan egy nyelvet beszéljünk.

A stratégia kérdése

A stratégiád már megvan: szeretnél sok-sok-rengeteg jutalékot szerezni az által, hogy ajánlod az elitebusiness.hu termékeit, cikkeit a saját látogatóidnak, online ismerőseidnek, kisebb-nagyobb közösségeidnek, hírlevél olvasóidnak. 

A stratégia azt jelenti, hogy van egy célod, és a célod eléréséért ezt-azt-amazt-sokmindent hajlandó vagy megtenni, “emezt” viszont nem. 

Az a jó stratégia, ahol meg vannak határozva a nem-ek is, tehát azok az eszközök és megoldások is meg vannak említve, amiket nem akarsz használni. Az igen-ek és a nem-ek szembeállítása adja meg a megfelelő keretet az egésznek, amit majd könnyű lesz követni.

Lehet az is stratégia, hogy „hol így, hol úgy” csinálod, de tapasztalatom szerint ez nem visz előre, konkrétan sehova se vezet.

A platform kérdése

A marketingben a platformokat gyakorlatilag a HOL kérdésre használjuk válaszként. 

HOL jelenjen meg a banner-cikk-link? 

HOL publikáljuk a kedvcsináló szöveget a termékre mutató affiliate linkkel? 

HOL közöljük az emberekkel az infót?

A kommunikációs és értékesítési tanácsok között már kiveséztük ezeket, olvasd vissza. 

A cél kérdése

Bár a stratégiához is kell egy alapvető cél, de mindenképp hasznosak a részcélok.

Például:

– Ebben a hónapban ennyi pénzt akarok keresni az elitbusiness.hu partnerprogramon keresztül.

– Ma ennyi új látogatót akarok átküldeni az elitbusiness.hu ekönyveire.

– Ezen a héten 2 új cikket akarok kitenni, amiben benne lesz az ajánló linkem is egy elitbusiness.hu cikkre.

Ha nincsenek ilyen részcéljaid, akkor semmid nem lesz ebből a lehetőségből – ez tudom, hogy rémesen hangzik, de igaz.

Ha reggelente azzal kelsz, hogy „Ma ezt és ezt teszem a céljaimért”, akkor meg fogod tenni, de az is óriási előny, ha esténként úgy fekszel le, hogy „Holnap ezt és ezt teszem majd a céljaimért”.

A célokkal folyamatosan foglalkozni kell, mert ha nem tesszük, „elmúlnak”.

A célok kitűzéséről és megvalósításáról egyébként írtam már könyvet: Hogyan váltsuk valóra vágyainkat

Hogyan lehetsz a Vidi Rita Klub affiliate rendszerében NAGYON sikeres?

  • Eldöntöd, hogy sikeres AKARSZ lenni. Bármennyire is furán és ezoterikusan hangzik, de ha nem akarsz sikeres lenni valamiben, akkor nem is leszel. 
  • Kitalálod, hogy hol fogsz publikálni rendszeresen, és esetleg hol fogsz alkalmanként.
  • Felvázolod magadnak, hogy mikor, hogyan, milyen problémákra koncentrálva, milyen hasznos tippeket átadva fogsz cikket, posztot, egyéb szöveges publikációkat megosztani a fentebb kirészletezett platformokon.
  • Karbantartod a céljaidat.
  • Foglalkozol a statisztikáiddal.
  • Részt veszel a partnereknek szóló online képzéseinken, webináriumainkon. (Az ezeken való részvétel ingyenes, de eredményekhez kötött.)
  • Nem adod fel soha, és mindenből tanulsz.

Érdemes hirdetned?

A Google Ads és a Facebook rendszerében van lehetőséged hirdetni is az általad publikált tartalmakat, például videókat, külön cikkeket. Számold ki, hogy hogyan éri meg neked, és természetesen használhatod ezeket a hirdetési platformokat, ha számodra megfelelőek.

Mi az, ami még segíteni fog neked a marketingben?

Az online marketingnek alapkelléke az úgynevezett keresőoptimalizálás (más néven SEO). Nemcsak azért érdemes rendszeresen és sokat publikálnod a saját blogodon például, hogy közvetlenül ajánld a cikkeimet, hanem azért is, mert minden egyes karakter, amit megjelenítesz, az építi a keresőmotorok – kedvencünk persze a Google – bizalmát az oldalad iránt.

Így egyre több látogatóra és a partnerprogramhoz kötődő stratégiád révén egyre több pénzre tarthatsz számot.

Jól hangzik ugye? Mert jó is!

Publikálj, írj, közölj, kommunikálj meghatározott helyeken és részcélokkal, és a siker nem fog elmaradni.

Webináriumaink időpontjairól rendszeresen és aktuálisan tájékoztatni fogunk – addig érj el minél jobb eredményeket, hogy részt vehess!

Itt van az Affiliate rendszerünk központi irányítópultja, ezt a linket mentsd el majd magadnak a regisztráció után.

Jó munkát!

Rita

 

error: Nincs lehetőség kimásolásra.