Törj a piac élére, legyél a válság nyertese!

Stratégiai újratervezés válságban azoknak a vállalkozásoknak, akik nemcsak túlélni akarnak, hanem ki akarják használni a kedvező fordulatokat.

Fordulat Mentorprogram Vidi Ritával
Fordulat Mentorprogram Vidi Ritával
  • A te cégedet is sújtja már a válság?
  • A te marketinged is beleállt a földbe?
  • A te vállalkozásod piaci környezetét is megrengette az infláció, az elszabadult energiaárak és a semmiből előkerülő törvényi változások?
  • A te piacodon is visszaesés van?
  • Fogynak a vevők?
  • Te is kapkodod a fejedet és figyeled a jeleket, hogy mit és hogyan kellene reagálni?
  • Reménykedsz, hogy nem kell lehúznod a rolót, de fogalmad sincs, hogyan aknázhatnád ki az ilyenkor feltáruló lehetőségeket?
  • Most akartál volna vállalkozásba kezdeni, de egyre inkább elmegy tőle a kedved?

Válságok idején három fő vonulat jellemzi a cégeket:

  1. A válság vagy a megszűnés, felszámolás, csőd közelébe (vagy a meg sem születés közelébe) sodorja a vállalkozást közvetett és közvetlen okok miatt,
  2. vagy túlél ugyan a cég, de végtelenül meggyengülve, fókuszát veszítve, 
  3. vagy jobb esetben a piaci pozíciót üggyel-bajjal megtartva ugyan, de a válsággal együttjáró piaci átrendeződést nem tudja kihasználni, és ahelyett, hogy megerősödne, stagnál és akár még gyengül is (a többi szereplővel együtt).

Általában a piacvezetők – vagy az ilyen szemléletű cégek – azok, amik/akik megerősödve kerülnek ki a válságokból, hiszen a piacról eltűnő cégek ügyfelei szinte automatikusan a jól ismert piacvezetőkhöz pártolnak át (mindamellett sok ügyfél el is tűnik átmenetileg a piacról, de a válság után a piacvezetőhöz fognak visszatérni). De létezik olyan is, hogy a piacvezető elbénázza ezt a számára előnyös szituációt, így a piacon ahhoz fognak vándorolni a vevők, aki a legjobban kommunikál, aki a leghatékonyabban marketingez és aki hitelesen felkarolja őket.

Ha túl akarod élni a válságot, meg is akarsz erősödni, és érzed magadban az erőt akár a hatalomátvételre is, akkor ideje újratervezni a teljes stratégiádat és kitűzni magad elé a piacvezetés lehetőségét is, mert egy feszített cél tud ilyenkor csak előre vinni.

Fordulat Mentorprogram

Használd ki a válságot, hogy piacvezető lehess!

Kiből lehet piacvezető, vagy leginkább nyertes egy válságos időszakban?

Csakis azokból, akik mindenre fel vannak készülve STRATÉGIAILAG, ami igazából nem jelent mást, mint azt, hogy használod az eszedet.

Persze minden vállalkozás számára az lenne a legkedvezőbb, ha a bankszámláján ott állna 5-6 évre elegendő pénz a zökkenőmentes válság-túléléshez, de ideje felébredni a rózsaszín álomból: a piaci szereplők többségének 5-6 hétre elegendő pénze sincs, nem még 5-6 évre!

Ahhoz, hogy az élre törj és a válság után a lehető legrosszabb esetben is “csak” dobogós legyél, ahhoz nem pénz kell, hanem stratégia kell!

Jó stratégiával egy hónap alatt fel lehet pörgetni a készpénzáramlást, meg lehet duplázni a vevők számát, és aztán a további, tudatos és szisztematikus piacfoglaló lépésekkel előre lehet törni a piaci ranglétrán.

Ehhez nem elég egy kockás papír, meg az, hogy mindent ugyanúgy csinálj, mint eddig és reménykedj közben a kedvezőbb végkimenetelben. Ez még pokolian kevés lesz.

Sokan a stratégiát valamiféle elképesztően bonyolult, csak kevesek számára érthető tudományként értékelik, pedig a stratégia pofonegyszerű, csak van néhány nagyon alapvető trükkje.

Csak józan ész kell hozzá, egy kis logikázás, tervszerűség és megfelelő célok, továbbá nem árt ismerni a környezeti tényezőket sem – de ha nem ismerjük ezeket, akkor tippelünk, máshonnan eredő adatokat elemzünk, hogy kikövetkeztessük, hogy vajon mivel állhatunk szemben, szóval még a találgatás is előremutatóbb lehet, mint a bizonyosság egy buta berögzültségben!

A fordulathoz mindig valamiféle nyitottság is kell. Erre is megtanítalak a Fordulat Mentorprogramban!

Milyen a jó stratégia?

Az attól függ! 

Ez a stratégiában az igazi művészet, hogy nincsenek sablon receptek, hanem hatalmas raktárkészletből és rendkívül széles portfólióból kell összeválogatni a megfelelő és személyre (cégre) szabott hozzávalókat, eszközöket, taktikai elemeket, hogy aztán kifundáld magadnak a megfelelő elegyet.

De ez még csak a feladat első lépése.

A megvalósítás során is van még egy csomó teendő, amiket ha kihagysz, akkor a stratégiád nem más, mint őrült ötletek egymásra hajigálva, amikből aztán vagy lesz valami, de inkább nem lesz belőlük semmi.

Az önjelölt stratégák itt véreznek el: mert ez egy folyamat, nem pedig puszta ötletek tákolása.

A jó ötlet még semmit nem ér! Egy bonyolult, stratégiai lépéssorozat, amit megfelelően kiviteleznek: na, az mindent visz.

Hogyan kell a stratégiát jól csinálni?

Konjunktúrában bárhogy csinálhatod a stratégiát, a lényeg, hogy céltudatos legyél. Általában próbálkozásokból és taktikázásból szokott kialakulni egy cég stratégiája hosszú távon. Ez sok idő és sok-sok tévút elegyéből tevődik össze leginkább.

De válságokban a parttalan próbálkozás még veszélyes is lehet, mert egyetlen mellényúlástól azonnal tönkremehet a céged. (Most is tudok éppen haldokló piacvezetőt mutatni, aki napról-napra sodródik a tönk szélére a folyamatos rossz döntésekkel, ráadásul a nyilvánosság előtt…)

A stratégiázást válság idején úgy kell csinálni, mintha már 20 éve ezt művelnéd napi szinten: 

  • rutinból, 
  • megérzésből, 
  • fejből, 
  • azonnal reagálva, 
  • hónapokat előre átlátva, 
  • fejben folyamatosan különböző, 
  • párhuzamos forgatókönyveket futtatva. 

Van ilyen tapasztalatod? Nem csodálom, hogy nincs, nálunk kultúrája sincs ilyesminek, kivéve az ügyfeleim körében :).

Válságokban óriási a megújulás igénye mindenkiben, miközben a folyamatos kapaszkodó keresés is zajlik mind gazdaságilag, mind társadalmilag. 

Ez olyan, mintha mindenki a szakadék szélén támolyogna és valami nagy újítással vagy számára forradalmi megoldással igyekezne eltávolodni a szédítő mélységtől. 

Csakhogy túl nagy a tülekedés, nem lehet elrugaszkodni, sőt, egy-egy nagyon kapálózó sorstárs még másokat is képes magával rántani.

Tehát ha eddig nem volt meghatározható, körülírható stratégiád, az azért gond, mert nagy veszélyben vagy.

A jó hír az, hogy mentorálással tudok neked segíteni abban, hogy lépésről-lépésre felépítsd és kivitelezd a saját válságálló üzleti- és marketingstratégiádat, és még fordulatot is el tudj érni ebben a mostani, kifejezetten kedvezőtlen gazdasági környezetben.

Induló projektekkel pedig olyan repülőrajtot tudsz venni a segítségemmel, hogy azonnal magad mögött hagyhatod a szürke masszában történő hosszas kapálózást, és jól látható méretű piaci felületet tudsz foglalni.

Miért kellene rám hallgatnod ebben (is)?

Mert nemcsak szakmai tapasztalatom van a stratégiai gondolkodásmódban és stratégiai cselekvésben, hanem egyrészt több, mint 15 éve oktatom is ezt a témát, továbbá olyasmivel is rendelkezem, amivel mostanában általában kevés szakértő/tanácsadó/mentor büszkélkedhet: élettapasztalatom is van. 

De nemcsak a saját magam révén van széleskörű rálátásom az újratervezés és a piacvezetőség területén, hanem az ügyfeleim révén is. 

Tanácsadással 1997 óta foglalkozom (minőségbiztosítási tanácsadó voltam és Six Sigma projektekkel is foglalkoztam a gyártóiparban), saját vállalkozásomban 2007 óta adom tovább a tudást és fejlesztem a készségeket az ügyfeleimnél. 

Több iparágban is tevékenykedem párhuzamosan, arról vagyok híres, hogy sok minden érdekel, ellenfeleim pedig úgy emlegetnek, hogy “Vidi Rita, aki mindenhez IS ért.” A helyzet az, hogy sok mindenhez érteni és a tudást felhasználni csak az ellenségeink szemében bűn :). 

Természetesen az ügyfeleim állandó és visszatérő bizalma az, ami a legtöbbet jelenti számomra, most is biztos vagyok benne, hogy sokan olvassák ezt olyanok – talán pont te is –, akik már akár másfél évtizede is követik a munkásságomat és rendszeresen részt vesznek a képzéseimen, projektjeimben.

Szerintem azért hallgass rám, mert van eszem és nem félek használni a te vállalkozásod érdekében!

2013-ban elnyertem az Év Vállalkozója díjat is.

Életem legnehezebb, üzleti szempontból is releváns kihívásának egy iskolát fenntartó alapítvány elnöklését tartom, melyet 6 évig csináltam. Ha azt gondolnád, hogy vállalkozni nehéz, akkor biztosítsd egy iskola működését, és hirtelen rá fogsz jönni, hogy iskolaműködtetéshez képest a versenyszférában vállalkozni még válságban és kiszámíthatatlan piaci viszonyok között is kifejezetten könnyű.

A legörvendetesebb feladataimnak azt tartom, amikor megkeres valaki egy kósza, bátortalan ötlettel, a tanácsomat kéri, és a segítségemmel néhány hónap alatt az egész családot eltartó sikeres vállalkozássá növi ki magát a félénk felvetés úgy, hogy semmit nem csinált meg abból, amit más tanácsadók esetleg összeötleteltek neki valamiféle amerikai sablonból.

Nálam mindig egyedi formulák jönnek létre, ami csak az adott vállalkozásra jellemző, így másolhatatlan is – ami az egyediség, az értékinnováció és a konkurenciaharc szempontjából is rendkívül fontos.

Szóval, ha rám hallgatsz, akkor azt csinálsz, amit akarsz 🙂 – de ha egy nagyon sikeres céget akarsz felépíteni a válság végére, akkor ideje nagyon gyorsan ráfordulnod a stratégiázás sugárútjára.

A bemutatkozásomat egyébként itt olvashatod: Vidi Rita bemutatkozás>>

Hogyan működik a Fordulat Mentorprogram?

  • Az alapja egy 12 hetes (3 hónapos) informatív és feladatokkal teli Stabilitás szakasz:
    a.) Aminek első hónapjában a vevőszám növelésre helyezzük a hangsúlyt, hogy a bevételek és a készpénzáramlás is növekedjenek. Ezt főként értékesítési és marketing oldalról fogjuk megtámogatni. Ez még nem stratégiai fordulat, de mindenképp valódi eredményekre fogunk építkezni a továbbiakban. Nem lehet nagy fordulatokat tervezni úgy, hogy a legapróbb változtatás révén esetleg veszélybe kerül a bevétel! Szóval először szerzünk egy “kis” plusz pénzt.
    b.) Eközben a folyamatok felderítése is zajlik majd, tehát azon túl, hogy megnöveljük a vevőszámot, még egyéb más szorgos elfoglaltságaid is lesznek. Adatokat fogsz gyűjteni, elemezni a segítségemmel, kutatásokat végzel, és ezek alapján elkezded megtervezni a fordulat lépéseit. Ez a második hónap feladata. Ez annyira komoly dolog lesz, hogy még a Six Sigmás tudományt is a rendelkezésedre bocsátom, ami a piacodon kapásból egyedülállóvá fog tenni.
    c.) A harmadik hónap a szálak kibogozása lesz. Mivel az első hónapban a bevételnövelésre és vevőszám növelésre koncentráltunk, ezért lesz időd akár molyolgatni is dolgokkal. Hétről-hétre új feladatok fognak itt feltárulni előtted, és konkrétan most még nem lehet tudni az akkori pontos lépéseket így látatlanban, de hogy dugig leszel tennivalóval, abban biztos lehetsz! Természetesen végig ott leszek veled.
  • Ez alatt a három hónap alatt a fejed is tágulni fog :). Lehet, hogy elméletben úgy érzed, hogy profi vagy bizonyos dolgokkal kapcsolatban, de a gyakorlat során fog bebizonyosodni, hogy valójában mit ér az eddigi tudásod, és milyen irányban kell fejlődnöd. A tudás-tapasztalás-következtetés hármasát én a BÖLCSESSÉG szóval írnám le. Bölcsebb leszel. A bölcsesség manapság százmilliókat érhet egy-egy piacon. Szóval elég menő bölcsnek lenni :).
  • Ezek után jön a Projekt szakasz, ami a következő 3 hónapot jelenti. Ekkor már nem én mondom meg, hogy hétről-hétre mit lenne érdemes tenned, hanem te mondod meg, hogy mit tervezel és segítek a mederben tartásban, statisztikai folyamatszabályozó módszerek alkalmazását is bevonva. Ebben a szakaszban is lesznek a figyelmet fenntartó kihívások és sok-sok lehetőség a megbeszélésekre.
  • Majd jön az utolsó 3 hónap, ami a Kontroll szakasz. Ekkor már működnek a korábban kirajzolódott folyamatok, elindulnak a változások, és általában már csak utóigazításokra, finomhangolásokra és persze hosszú távú stratégiára lesz szükség, ami még mindig rengeteg tennivalót fog magával hozni. Az utolsó 3 hónapban már szintlépésre számíthatsz, és bizonyos esetekben már a piacvezetőség realizálása is megtörténhet, de nehezebb esetekben is mindenképp meglesz az irányba állás. Az egész mentorprogram lezárása is úgy zajlik majd, hogy a következő 5-10 év tervei már ki lesznek előtted rajzolva. Az azért elég jó perspektíva a mai világban… A legvégén egy közös ebéddel zárunk, mely egyben a végső, összefoglaló, jövőbeli hosszútávú tervekkel foglalkozó konzultáció is lesz. Az ebédre egy Balaton parti étteremben kerül majd sor, a várost megbeszéljük majd, a többit intézem. Természetesen a vendégem vagy erre.
  • Kiemelem, hogy minden hónapban lesz online konzultáció, ami nem kötelező, és nem is szokták minden hónapban igénybe venni a résztvevők, de én nagyon javaslom! Rengeteg kis tévhitet, apró, útról letérítő problémát tudunk gyorsan kiiktatni, ha rendszeresen beszélünk. Ezek időpontját előre egyeztetjük majd.

Összesen tehát 9 hónapos a Fordulat Mentorprogram, 9 hónapnyi elképesztően masszív tennivaló tömeggel és rengeteg új, rendszerbe foglalható, döbbenetes infóval.

Kiknek való a Fordulat Mentorprogram?

A Fordulat Mentorprogram leginkább azoknak való, akiknek már

  • Van legalább 6 hónapja vállalkozásuk, de akár huszonéves cégek számára is lesznek új irányvonalak és új utak, tehát igazából csak minimum “kor” van: legalább 6 hónapos legyen a vállalkozásod. ÉS:
  • Legyenek már vásárlóid! Ha még nincs olyan számú vásárlód, amit ha megduplázunk, akkor egy hónapot előreugrunk az időben (tehát üzleti időutazást csinálunk hirtelen :)), akkor számodra még a Vidi Rita Klub vállalkozással és online marketinggel kapcsolatos anyagait javaslom részletes áttanulmányozásra, hiszen ha még nincs mit duplázni, akkor rengeteg más egyéb lehetőség van számodra az üzletedben a fordulat igénye előtt. 
  • Új projektjeid esetén is alkalmas vagy a részvételre, ha más területen voltak már ügyfeleid és már van vállalkozásod. 

Tehát röviden: legalább 6 hónapos vállalkozás, meglévő – akár minimális – ügyfélkörrel. 

Kiknek nem való a Fordulat Mentorprogram?

  • Azoknak, akik még csak tervezik a vállalkozást,
  • azoknak, akik még el sem indultak, bár már a cégalapítás zajlik,
  • azoknak, akiknek nincsenek még saját ügyfeleik, és nincs olyan adatbázisuk, amire lehet építkezni.

Ha még nem tartasz ott, hogy részt vehess a Fordulat Mentorprogramban, akkor is van számodra rengeteg hasznos infóm, kb. 15 könyvnyi tartalomban a vállalkozás építésről, stratégiáról, értékesítésről, pénzcsinálásról, online marketingről, kampányokról. Ezeket megtalálod a Vidi Rita Klubban! Keresd a vállalkozás, online marketing, értékesítés kulcsszavakat! 🙂

Technikailag hogyan kell elképzelni a Fordulat Mentorprogramot?

Egy zárt oktatási felületen fogod megtalálni az összes infót a tudnivalókról, tennivalókról, lépésekről, titkos infókról. 

Ebben a mentorprogramban nincs szabadon előre haladás, minden nap és minden héten fix, előre megszabott menetrend szerint haladsz előre a tennivalókkal és a kivitelezendő lépésekkel, miközben részletesen be is számolsz nekem az előrehaladásról. 

Bármikor csatlakozhatsz, a kiszámított lépések a csatlakozásod pillanatától lesznek időzítve. Minden nap és minden héten vár rád új infó, amik akkor fognak feltárulni előtted, ha már túlvagy az előzőn.

Találsz majd teszteket, checklistákat, lépésről-lépésre feladatokat, napi és heti kihívásokat és rengeteg hasznos infót a fordulat elérése érdekében összerendezett struktúrában.

Gyakorlatilag végigvezetlek az egész folyamaton a 9 hónap alatt. 

Lesznek beszélgetések is, tehát élőszóban – discordon vagy skype-on – is fogunk értekezni, előre egyeztetett időpontban. 

Ezt úgy képzeld el, mintha erre a 9 hónapra tanácsadóként mellédszegődtem volna de nemcsak a kérdéseidre válaszolok, hanem vezetlek is az úton. 

Mennyibe kerül a Fordulat Mentorprogramban való részvétel?

Fordulat Mentorprogram 9 hónapos (36 hetes) – részvétel díja:

Összesen 2.100.000,- forint.

Ebből a megrendelés után az első három hónapot kell először kifizetned, ez 700.000,- forint. 

Bankkártyával vagy átutalással fizethetsz. (Általában átutalással szoktak a résztvevők.)

A további részleteket majd folyamatában, előre egyeztetett és előre küldött számla ellenében kell megfizetni, hiszen bármi közbejöhet a 9 hónap alatt, lehetséges, hogy lesz részedről 1-2 hét csúszás. A három külön etapot tehát három külön részletben kell fizetned.

“Lehetséges olyan, hogy csak a második vagy harmadik etapra fizetek elő?” – Nem. 🙂

Ajándék: Örökös tagság a Vidi Rita Klubban. Fogom mutatni a konkrét tanulnivalókat a klub anyagai közül, így nagyon célirányosan tudsz majd haladni a saját feladatoddal. Mindamellett bármi más, témában az üzlethez és a stratégia gondolkodásmódhoz nem kapcsolódó online képzésemhez is hozzáférsz. Előre figyelmeztetlek, hogy a bőség zavarával fogsz szembesülni.

Hogyan működik a Vidi Rita féle Fordulat Mentorprogram?

A Fordulat Mentorprogram olyan, mintha a cégtársadként és stratégiai partneredként folyamatosan segítenélek a tapasztalataimmal. Nagyon fontosnak tartom kiemelni, hogy én nem halakat adok, hanem halászni tanítalak meg, miközben leginkább végig fogom a kezed, de olykor, ha szükséges, a szelíd valagba rúgás eszközét sem félek használni. (Ez utóbbira egyébként nagyon sokaknak van szükségük, pedig én a kézfogós verziót szeretem 🙂)

Ehhez ezeket adom, mindig kizárólag üzleti szemlélettel:

  • Ön-audit segédeszközöket,
  • napi feladatokat, napi rutin instrukciókat, elvégzendő kihívásokat,
  • check-listákat, 
  • átgondolni valókat, átbeszélni valókat,
  • kommunikációs formulákat és tippeket,
  • sablonokat tervezéshez, kivitelezéshez,
  • marketing ötleteket és terveket,
  • nem működő, vagy nehezen működtethető rendszerek listáját, kifejtését – hogy elkerüld a hibákat,
  • a szükséges buktatókon való átsegítést – sajnos vannak olyan helyzetek, amik fájdalmasak ugyan, de kihagyhatatlanok,
  • az állandó újratervezés képességét,
  • inspirációt, ötleteket,
  • folyamatszabályozási módszertanokat,
  • haladó statisztikai módszereket,
  • szemléletformálást,
  • abszolút személyre és vállalkozásra szabott tanácsokat.
  • Havi online konzultációs lehetőséget, havi 90 percben. 
  • A program zárásaként egy közös ebédet – egy délutánba nyúló, mindent alaposan átbeszélő konzultációval összekövetve természetesen – a Balaton parton, melyre meghívlak (megbeszéljük, hogy melyik Balaton parti városban szeretnéd, a többit én szervezem.)

Mikor fog ez megtérülni számodra?

Azt én innen nem tudom megmondani, de a programot úgy dolgoztam ki, hogy már rögtön az elején kezdjen visszaforogni a bevétel növelés révén a kiadásod. 

Lehetséges – sőt, szinte biztos –, hogy a marketingre még pluszban kell költened, de ezt sem ész nélkül, veszteséggel fogod csinálni (mint esetleg eddig… khmm…), hanem megtérüléssel és haszonnal. Erre már az első hetekben rákanyarodunk, tehát pár tízezer forintra az elején még szükség lehet, utána visszatermeli már a marketing költség önmagát és elkezdi a plusz bevételeket is hozni. 

Akkor fog nagyon sokára megtérülni ez a befektetés, ha nem csinálod a feladatokat, ha nem szánsz rájuk időt, ha nem fektetsz be szellemi és testi-lelki erőforrásokat is. 

A vállalkozást a vállalkozó csinálja, mozgatja, élteti, és ez a vállalkozó te vagy. Amennyire élteted, annyira fog élni. 

Tőlem mindent megkapsz, hogy éltetni, növelni, fejleszteni tudd a vállalkozásodat, és hogy nyertessé tudd tenni.

Már tudod, hogy szükséged lenne a Fordulat Mentorprogramra, de még hezitálsz? Akkor gondold végig az alábbiakat:

Ha ezeket a problémákat felismered magadban és a vállalkozásodban, akkor pont neked találtam ki ezt a mentor programot:

Problémák, amik ismerősek lehetnek: 

  • Változó körülményekre nehéz vagy lehetetlen reagálnod, nem is tudod, hová kellene kapnod.
  • Fel sem ismered a változást.
  • Tudod, hogy el kellene engedni a cégedben bizonyos dolgokat, de nincs tisztázva, hogy mit és mikor és egyébként pontosan miért is.
  • Ha már tudod is az elengedendő részek pontos meghatározását, nincs, aki menedzselje, vagy aki kitegye a pontokat a mondatok végére. (Az eltakarítási képesség az nincs meg mindenkiben.)
  • Át kellene vágni a gordiuszi csomót, merthogy az már jókorára duzzadt, de erre sincs képesség és bátorság sem.
  • Ki van találva, hogy mi legyen a változás, de a kivitelezés csak nem akar beindulni, végigfutni, megvalósulni, mindig megakad a folyamat.
  • A múltban elkövetett hibák és mulasztások sincsenek feltárva és a következtetéseik sincsenek levonva.
  • Vagy ami még rosszabb: önhazugságok tömkelegével veszed körbe magad, és ebben még akár az alkalmazottaid is bőszen segítenek.
  • A valódi erősségek nincsenek tisztázva a cégekben.
  • A gyengeségek pláne el vannak fedve.
  • Üzleti célok kuszák vagy nincsenek, vagy full baromságok (bocs, de tipikus).
  • A folyamatok káoszosak, esetlegesek, kiforratlanok, tehát BIZTOSAN veszteségesek.
  • Kulcsfontosságú területek egy-egy emberen nyugszanak, ha ő kiesik, minden borul, megáll.
  • Nincsenek kitörési pontok, növekedési faktorok tisztázva.
  • Entrópia garázdálkodik a cégnél, szépen lassan, de sajnos egyáltalán nem látványosan minden pusztul. (A látványos problémák természetesen nem kellemesek, de sokkal jobbak, mint az alattomosan lappangók.)
  • Veszteséges a céged (hiába, hogy meg tudod magyarázni…)

Van olyan, hogy nincs konkrét problématudat – lásd entrópia kérdésköre –, viszont vannak helyettük TÜNETEK.

Tünetek, amik arra utalnak, hogy sürgősen be kell avatkozni a vállalkozásod működésébe, mert valami nagyon el van “romolva”, és fékevesztett módon száguld a szakadék széle felé, ahol nem lesz megállás.

  • Naponta megfordul a fejedben, hogy baromira abba kellene hagyni az egészet.
  • Már csak szép emlék az, amiért anno belekezdtél.
  • Ha tehetnéd, akkor faképnél hagynád a vállalkozásodat egy hónapra, hogy leülepedjen benned, hogy mit is akarsz kezdeni vele. De persze nem hagyhatod faképnél, mert akkor nem működne. 
  • Állandóan csak tüzet oltasz: problémák sorakoznak határidők hegyén-hátán, és arra sincs időd, hogy átgondold egy napodat.
  • Ja, bocs, nincs időd. Vállalkozónak általában azért állunk, hogy szabadon oszthassuk be az időnket, és senki ne dirigáljon. Ehhez képest ha nincs időd a számodra kedves vagy akár a szükséges dolgokra, az nagyon komoly tünet
  • Mindent az ügyfeleid szolgálatába állítasz, te pedig kezdesz kiégni, vagy már ki is égtél.
  • Minden fillért visszaforgatsz, de nem jutsz egyről a kettőre.
  • Nem élsz meg a vállalkozásodból, és a közeljövőben sem igen van esélyed arra, hogy megélj belőle – vagyis többet visz, mint amennyit hoz, így inkább csak egy költséges hobbinak tűnik.
  • Néha egész jól megy, de hogy mitől, arról konkrétan fogalmad sincs.
  • Jönnek-mennek a kollégák a cégedben, de mindig valahogy úgy mennek, hogy te szívod meg (6 hónapon belül távozó kolléga egyenlő a full veszteséggel.)
  • Ide-oda kapkodsz a marketingmódszerek között és keresed a Szent Grált, de semmi nem az, és ebben az ide-oda kapkodásban egyre kétségbeesettebbnek érzed magad.
  • Nincs megújulás a portfólióban.
  • Csak megújulás van a portfólióban, és semmi nem állandó vagy időtálló.
  • Véletlenül kiiktattál valamit, amiről utólag derült ki, hogy a bevételeid és a profitod gerincét alkotta és cikinek érzed visszacsinálni.
  • A konkurencia elviszi az összes ügyfeledet.
  • Látod, hogy régi ügyfeleid a konkurenseknél lájkolnak és kommentelnek és mivel nincs annyi új ügyfeled, hogy erre magasról tegyél, így végtelenül elkeserít a tudat.
  • A kommunikációd a nullával egyenlő, egyszerűen nincs rá sem időd (pfff), sem kedved.
  • A vállalkozásod csak mellékállás és mellette dolgozni vagy kénytelen.
  • A kapcsolataid leépülnek, nincs kapcsolati hálód, ami volt, az mára már szakadozott, lyukas.
  • Borsódzik a hátad attól, hogy bármi újba kezdj a marketingben (ez jele lehet annak is, hogy magához a tevékenységhez nincs már semmi közöd – ami nem rossz jel, mert akkor tudod legalább hideg fejjel, érzelemmentesen csinálni. Nem kell imádni amit csinálsz ahhoz, hogy sok pénzt hozzon!)
  • Szomorúsággal tölt el, hogy nem hoztad még ki a cégből azt, amit ki lehetett volna, vagy érzésed szerint ki kellett volna. “Már nem itt kellene tartanom…”
  • Egyetlen kósza törvénymódosítás (amik naponta tucatjával születnek egyébként) is kicsinálja a cégedet és nincs előre menekülési lehetőség a tarsolyodban. 
  • Próbálsz előre gondolkodni, de nagyon nehezen megy. 
  • Irtózatosan ki van téve a céged a szezonalitásnak.
  • Kiszolgáltatott a céged a külső körülményeknek: euró árfolyam, lezárások, járványok, benzinár, árstoppok, rezsiszámlák.
  • Csak üzleti vagy csak lakossági vásárlóid vannak. 
  • Iszonyú nagy a konkurenciaharc – sok, dörzsölt, bármire képes ellenféllel, brutálisan erős piacvezetővel.
  • Egy konkurensed van, de az konkrétan őrült.
  • Nincs konkurensed, egy szál egyedül vagy.
  • Szűkülő piacon vagy – ami lehet, hogy sosem volt bőséges egyébként.
  • Mindig csak reménykedsz, hogy majd a következő hónapban, következő évben jobb lesz, de igazából tenni semmit nem teszel ezért (nem is tudsz, nem is akarsz.)
  • Állandóan ötleteltek, de senki nincs, aki megvalósítsa.
  • A dolgok elakadnak ott, hogy valami nagyon okos nagyon szakértő megmondja a tutit, rávilágít a kisebb vagyonnyi költségekre, majd ebből inkább nem valósítasz meg semmit, mert nem vagy meggyőződve az előnyökről (ez nem a te hibád egyébként).
  • A kiszervezett folyamatok viszik az összes profitot.
  • A saját körben megoldott folyamatok viszik az összes profitot (nem termelő munkatársak).
  • Heti szinten van valamilyen – akár kedves – vevői reklamáció (illetve elérik a 2%-ot).
  • Csak iszonyú pörgés árán tarthatóak fenn az egyébként működőnek nevezhető folyamatok és egyszerűen nem lehet egyet sem szusszanni, mert akkor mindjárt katasztrófa szélére sodródnak.
  • Állandó viták a cégben és otthon, amikből aztán soha nem sül ki semmi előremutató (pedig a viták hasznosak is lehetnének, ha továbbvinnéd a bennük rejlő szellemi erőt).

Ezt a két listát átolvasva azt gondolhatod, hogy ezek minden cégre igazak. A szomorú igazság az, hogy majdnem. Majdnem minden magyar cégnél hiányzik a stratégiai gondolkodásmód és a stratégiai cselekvéssor. Gondolkodni, meg okosnak lenni ugyanis még baromi kevés, a megvalósításon is sok minden tud múlni. 

Számtalanszor hallom a Fordulat Mentorprogram keretében az ügyfelektől, hogy “Uhh, pedig ezt tudtam, csak sosem csináltam végül…”

Ezért nem képzést adok most, hanem mentorálást: mert a tudás még nem elég. Tudással nagyon okos lehetsz, ehhez a Vidi Rita Klubban megkapsz minden információt természetesen. 

De a CSINÁLÁS! Az tesz valóban sikeressé. 

A Fordulat Mentorprogramban abban segítelek, hogy minden részlet összeilleszkedjen:

  • Stimmeljen a stratégia, 
  • stimmeljen a gondolkodásmód, 
  • stimmeljenek a tervek, 
  • és stimmeljen hozzájuk a megvalósítás is.

Itt tudod megrendelni a Fordulat Mentorprogram első három hónapját, csak rajtad múlik, mikor kezdesz bele, én készen állok arra, hogy ma legyen az első nap!

Fordulat Mentorprogram jelentkezés>>

error: Nincs lehetőség kimásolásra.