Törj a piac élére, legyél a válság nyertese!

Stratégiai újratervezés a válságos időkben azoknak a vállalkozásoknak, akik nemcsak túlélni akarnak, hanem ki akarják használni a kedvező fordulatokat.

Fordulat Mentorprogram Vidi Ritával
Fordulat Mentorprogram Vidi Ritával
  • A te cégedet is sújtja már a recesszió és az egyre terebélyesedő válság?
  • A te marketinged is beleállt már a földbe?
  • A te vállalkozásod piaci környezetét is megrengette az infláció, az elszabadult energiaárak és a semmiből előkerülő törvényi változások?
  • A te piacodon is visszaesés van?
  • Fogynak a vevők?
  • Fogy a vevőid pénze?
  • Te is csak kapkodod a fejed, hogy “mi van máááár?”
  • Te is azzal a gondolattal ébredsz reggel, hogy ennek így már nincs sok értelme?
  • Reménykedsz, hogy nem kell lehúznod a rolót, de fogalmad sincs, hogy mit kellene másképp csinálnod?
  • Most akartál volna vállalkozásba kezdeni, új piacra belépni, de már teljesen elment tőle a kedved?
  • Kellene valaki, aki megmondja a tutit, de ezer kérdésed van?

Válságok idején három fő vonulat jellemzi a cégeket:

  1. A válság vagy a megszűnés, vagy a felszámolás, vagy csőd közelébe (vagy a meg sem születés közelébe) sodorja a vállalkozásokat (közvetett és közvetlen okok miatt).
  2. Vagy a válságban túlél ugyan a cég, de végtelenül meggyengülve, fókuszát veszítve kénytelen a lehulló morzsákért kotorászni.
  3. Vagy jobb esetben a piaci pozíciót üggyel-bajjal megtartja ugyan a vállalkozás a válságban is, de a válsággal együttjáró piaci átrendeződést nem tudja kihasználni, és ahelyett, hogy megerősödne, csupán csak stagnál, de a leginkább gyengül. A még magukat tartó cégek is, mikor feleszmélnek a válságból, teljesen átrendeződött helyzettel találják magukat szemben, amiben a régi rutinok nemcsak nem működnek, de egyenesen életveszélyesek is lehetnek.

Általában a piacvezetők – vagy az ilyen szemléletű cégek – azok, amik/akik megerősödve kerülnek ki a válságokból.

Ennek több oka is van, csak kevesen foglalkoznak ezzel:

  • válságban a piacról eltűnő cégek ügyfelei szinte automatikusan a jól ismert piacvezetőkhöz pártolnak át;
  • mindamellett sok ügyfél el is tűnik átmenetileg a piacról, de a válság után a piacvezetőhöz fognak visszatérni, mert ő fog kapásból az eszükbe jutni, amikor már újra lesz pénzük;
  • de létezik olyan is, hogy az addigi piacvezető végül elbénázza ezt a számára előnyös szituációt, így a piacon ahhoz fognak vándorolni a vevők, aki alig várta a válsággal járó átrendeződést, és jól fejlett stratégiával karolja fel az elanyátlanodó/apátlanodó vásárlókat.

Ha túl akarod élni a válságot, meg is akarsz erősödni, és érzed magadban az erőt akár a hatalomátvételre is, akkor ideje újratervezni a teljes stratégiádat és kitűzni magad elé a piacvezetés lehetőségét is, mert egy feszített cél tud ilyenkor csak előre vinni.

Fordulat Mentorprogram

Használd ki a válságot, hogy piacvezető lehess!

Kiből lehet piacvezető, vagy leginkább nyertes egy válságos időszakban?

Csakis azokból, akik mindenre fel vannak készülve STRATÉGIAILAG, ami igazából nem jelent mást, mint azt, hogy használod az eszedet.

Persze minden vállalkozás számára az lenne a legkedvezőbb, ha a bankszámláján ott állna 5-6 évre elegendő pénz a zökkenőmentes válság-túléléshez, de ideje felébredni a rózsaszín álomból: a piaci szereplők többségének 5-6 hétre elegendő pénze sincs, nem még 5-6 évre!

Ahhoz, hogy az élre törj és a válság után a lehető legrosszabb esetben is “csak” dobogós legyél a piaci versenyben, ahhoz nem pénz kell, hanem stratégia kell!

Jó stratégiával egy hónap alatt fel lehet pörgetni a készpénzáramlást, meg lehet duplázni a vevők számát, és aztán a további, tudatos és szisztematikus piacfoglaló lépésekkel előre lehet törni a piaci ranglétrán. Jövő ilyenkor már nemcsak egy csendesen elketyegő, válsággal még mindig küzdő céged lehet egy jó stratégiával, hanem te lehetsz A PIACVEZETŐ.

A piacvezetőség azért jó, mert a piacvezető a legválságállóbb, leggazdagabb, leghíresebb, legirigylésreméltóbb és leghitelesebb cég a piacon.

A nem-piacvezető az nem válságálló, nem gazdag, nem híres, nem irigyli senki és hiteltelenné is tud válni egy-két vergődős manővertől.

Ahhoz, hogy erős legyél és piacvezető legyél, ahhoz nem elég a kockás papíron, meg az Excelben tervezés, meg az, hogy mindent ugyanúgy csinálj, mint eddig és reménykedj közben a kedvezőbb végkimenetelben. Ez még pokolian kevés lesz.

Piacvezető stratégiára van szükséged. De hogyan? És “mibűűű”?

Sokan a stratégiát valamiféle elképesztően bonyolult, csak kevesek számára érthető tudományként értékelik, pedig a stratégia pofonegyszerű, de tény, hogy van néhány nagyon alapvető, elengedhetetlen trükkje.

  • Csak józan ész kell hozzá,
  • egy kis logikázás,
  • tervszerűség és megfelelő célok,
  • alapvető piaci és közgazdasági mechanizmusok ismerete,
  • továbbá nem árt ismerni az aktuális környezeti (piaci) tényezőket és trendeket sem.

Ha nem ismerjük az adatokat, akkor tippelünk, máshonnan eredő adatokat elemzünk, hogy kikövetkeztessük, hogy vajon mivel állhatunk szemben, szóval még a találgatás is előremutatóbb lehet, mint a bizonyosság egy buta berögzültségben, miszerint: “Á, én csak egy kis cégecske vagyok.” – ez azért nagyon veszélyes gondolat, mert mire ezt kimondod, addigra válságos időszakban már úgy lesz érvényes, hogy “Á, én csak egy kis cégecske VOLTAM”.

A fordulathoz mindig valamiféle nyitottság is kell. Erre is megtanítalak a Fordulat Mentorprogramban!

Milyen a jó stratégia?

Az attól függ! 

Ez a stratégiában az igazi művészet, hogy nincsenek sablon receptek, hanem hatalmas raktárkészletből és rendkívül széles portfólióból kell összeválogatni a megfelelő és személyre (cégre) szabott hozzávalókat, eszközöket, taktikai elemeket, hogy aztán kifundáld magadnak a hosszú távú céloknak megfelelő elegyet.

De ez még csak a feladat első lépése.

A megvalósítás során is van még egy csomó teendő, amiket ha kihagysz, akkor a stratégiád nem más, mint őrült ötletek egymásra hajigálva, amikből aztán vagy lesz valami, de a leginkább nem lesz belőlük semmi.

Az önjelölt stratégák itt véreznek el: mert ez egy folyamat, nem pedig puszta ötletek tákolása!

A jó ötlet még semmit nem ér! Egy bonyolult, stratégiai lépéssorozat, amit megfelelően kiviteleznek: na, az mindent visz.

Hogyan kell a stratégiát jól csinálni?

Konjunktúrában bárhogy csinálhatod a stratégiát, a lényeg, hogy céltudatos legyél.

Általában próbálkozásokból és taktikázásból szokott kialakulni egy cég stratégiája hosszú távon. Ez sok idő és sok-sok tévút elegyéből tevődik össze leginkább.

De válságokban a parttalan próbálkozás még veszélyes is lehet, mert egyetlen mellényúlástól azonnal tönkremehet a céged.

(Most is tudok éppen haldokló piacvezetőt mutatni, aki napról-napra sodródik a tönk szélére a folyamatos rossz döntésekkel, ráadásul a nyilvánosság előtt…)

A stratégiázást válság idején úgy kell csinálni, mintha már 20 éve ezt művelnéd napi szinten: 

  • rutinból, 
  • megérzésből, 
  • fejből, 
  • azonnal reagálva, 
  • hónapokat-éveket előre átlátva, 
  • fejben folyamatosan különböző, 
  • és párhuzamos forgatókönyveket futtatva. 

Van ilyen tapasztalatod és tudod ezeket készségszinten művelni? Nem csodálom, hogy nincs, nálunk kultúrája sincs ilyesminek, kivéve az ügyfeleim körében :).

Válságokban óriási a megújulás igénye mindenkiben, miközben a folyamatos kapaszkodó keresés is zajlik mind gazdaságilag, mind társadalmilag. 

Ez olyan, mintha mindenki a szakadék szélén támolyogna, és valami nagy újítással vagy számára forradalmi megoldással igyekezne eltávolodni a szédítő mélységtől. 

Csakhogy túl nagy a tülekedés, nem lehet elrugaszkodni, sőt, egy-egy nagyon kapálózó sorstárs még másokat is képes magával rántani.

Tehát ha eddig nem volt meghatározható, körülírható stratégiád, akkor az azért gond, mert nagy veszélyben vagy.

A jó hír az, hogy

  • mentorálással tudok neked segíteni abban, hogy lépésről-lépésre felépítsd és kivitelezd a saját válságálló üzleti- és marketingstratégiádat,
  • és még fordulatot is el tudj érni ebben a mostani, kifejezetten kedvezőtlen – de annál több megnyíló lehetőséget rejtő – gazdasági környezetben.

Miért kellene rám hallgatnod ebben (is)?

Mert nemcsak szakmai tapasztalatom van a stratégiai gondolkodásmódban és stratégiai cselekvésben, hanem egyrészt több, mint 15 éve oktatom is ezt a témát, továbbá olyasmivel is rendelkezem, amivel mostanában általában kevés szakértő/tanácsadó/mentor büszkélkedhet: élettapasztalatom is van. 

De nemcsak a saját magam révén van széleskörű rálátásom az újratervezés és a piacvezetőség területén, hanem az ügyfeleim révén is. 

Tanácsadással 1997 óta foglalkozom (minőségbiztosítási tanácsadó voltam és Six Sigma projektekkel is foglalkoztam a gyártóiparban), saját vállalkozásomban pedig 2007 óta adom tovább a tudást és fejlesztem a készségeket az ügyfeleimnél. 

Több iparágban is tevékenykedem párhuzamosan (mindig legalább két vállalkozásom van), arról vagyok híres, hogy sok minden érdekel, ellenfeleim pedig úgy emlegetnek, hogy “Vidi Rita, aki mindenhez IS ért.” A helyzet az, hogy sok mindenhez érteni és a tudást felhasználni csak az ellenségeink szemében bűn :). 

Természetesen az ügyfeleim állandó és visszatérő bizalma az, ami a legtöbbet jelenti számomra, most is biztos vagyok benne, hogy sokan olvassák ezt olyanok – talán pont te is –, akik már akár másfél évtizede is követik a munkásságomat és rendszeresen részt vesznek a képzéseimen, projektjeimben.

Szerintem azért hallgass rám, mert van eszem és nem félek használni a te vállalkozásod érdekében!

2013-ban elnyertem az Év Vállalkozója díjat is.

Életem legnehezebb, üzleti szempontból is releváns kihívásának egy iskolát fenntartó alapítvány elnöklését tartom, melyet 6 évig csináltam. Ha azt gondolnád, hogy vállalkozni nehéz, akkor biztosítsd egy iskola működését, és hirtelen rá fogsz jönni, hogy iskolaműködtetéshez képest a versenyszférában vállalkozni még válságban és kiszámíthatatlan piaci viszonyok között is kifejezetten könnyű.

A legörvendetesebb feladataimnak azt tartom, amikor megkeres valaki egy kósza, bátortalan ötlettel, a tanácsomat kéri, és a segítségemmel néhány hónap alatt az egész családot eltartó sikeres vállalkozássá növi ki magát a félénk felvetés úgy, hogy semmit nem csinált meg abból, amit más tanácsadók esetleg összeötleteltek neki valamiféle amerikai sablonból.

Nálam mindig egyedi formulák jönnek létre, ami csak az adott vállalkozásra jellemző, így másolhatatlan is – ami az egyediség, az értékinnováció és a konkurenciaharc szempontjából is rendkívül fontos.

Szóval, ha rám hallgatsz, akkor azt csinálsz, amit akarsz 🙂 – de ha egy nagyon sikeres céget akarsz felépíteni a válság végére, akkor ideje nagyon gyorsan ráfordulnod a stratégiázás sugárútjára!

A bemutatkozásomat egyébként itt olvashatod: Vidi Rita bemutatkozás>>

Hogyan működik a Fordulat Mentorprogram?

  • Az alapja egy 12 hetes (3 hónapos) informatív és feladatokkal teli Stabilitás szakasz:
    a.) Aminek első hónapjában a vevőszám növelésre helyezzük a hangsúlyt, hogy a bevételek és a készpénzáramlás is növekedjenek. Ezt főként értékesítési és marketing oldalról fogjuk megtámogatni. Ez még nem stratégiai fordulat, de mindenképp valódi eredményekre fogunk építkezni a továbbiakban. Nem lehet nagy fordulatokat tervezni úgy, hogy a legapróbb változtatás révén esetleg veszélybe kerül a bevétel! Szóval először szerzünk egy “kis” plusz pénzt.
    b.) Eközben a folyamatok felderítése is zajlik majd, tehát azon túl, hogy megnöveljük a vevőszámot, még egyéb más szorgos elfoglaltságaid is lesznek. Adatokat fogsz gyűjteni, elemezni a segítségemmel, kutatásokat végzel, és ezek alapján elkezded megtervezni a fordulat lépéseit. Ez a második hónap feladata. Ez annyira komoly dolog lesz, hogy még a Six Sigmás tudományt is a rendelkezésedre bocsátom, ami a piacodon kapásból egyedülállóvá fog tenni.
    c.) A harmadik hónap a szálak kibogozása lesz. Mivel az első hónapban a bevételnövelésre és vevőszám növelésre koncentráltunk, ezért lesz időd akár molyolgatni is dolgokkal. Hétről-hétre új feladatok fognak itt feltárulni előtted, és konkrétan most még nem lehet tudni az akkori pontos lépéseket így látatlanban, de hogy dugig leszel tennivalóval, abban biztos lehetsz! Természetesen végig ott leszek veled.
  • Ez alatt a három hónap alatt a fejed is tágulni fog :). Lehet, hogy elméletben úgy érzed, hogy profi vagy bizonyos dolgokkal kapcsolatban, de a gyakorlat során fog bebizonyosodni, hogy valójában mit ér az eddigi tudásod, és milyen irányban kell fejlődnöd. A tudás-tapasztalás-következtetés hármasát én a BÖLCSESSÉG szóval írnám le. Bölcsebb leszel. A bölcsesség manapság százmilliókat érhet egy-egy piacon. Szóval elég menő bölcsnek lenni :).
  • Ezek után jön a Projekt szakasz, ami a következő 3 hónapot jelenti. Ekkor már nem én mondom meg, hogy hétről-hétre mit lenne érdemes tenned, hanem te mondod meg, hogy mit tervezel és segítek a mederben tartásban, statisztikai folyamatszabályozó módszerek alkalmazását is bevonva. Ebben a szakaszban is lesznek a figyelmet fenntartó kihívások és sok-sok lehetőség a megbeszélésekre.
  • Majd jön az utolsó 3 hónap, ami a Kontroll szakasz. Ekkor már működnek a korábban kirajzolódott folyamatok, elindulnak a változások, és általában már csak utóigazításokra, finomhangolásokra és persze hosszú távú stratégiára lesz szükség, ami még mindig rengeteg tennivalót fog magával hozni. Az utolsó 3 hónapban már szintlépésre számíthatsz, és bizonyos esetekben már a piacvezetőség realizálása is megtörténhet, de nehezebb esetekben is mindenképp meglesz az irányba állás. Az egész mentorprogram lezárása is úgy zajlik majd, hogy a következő 5-10 év tervei már ki lesznek előtted rajzolva. Az azért elég jó perspektíva a mai világban… A legvégén egy közös ebéddel zárunk, mely egyben a végső, összefoglaló, jövőbeli hosszútávú tervekkel foglalkozó konzultáció is lesz. Az ebédre egy Balaton parti étteremben kerül majd sor, a várost megbeszéljük majd, a többit intézem. Természetesen a vendégem vagy erre.
  • Kiemelem, hogy minden hónapban lesz online konzultáció, ami nem kötelező, és nem is szokták minden hónapban igénybe venni a résztvevők, de én nagyon javaslom! Rengeteg kis tévhitet, apró, útról letérítő problémát tudunk gyorsan kiiktatni, ha rendszeresen beszélünk. Ezek időpontját jóelőre egyeztetjük majd.

Összesen tehát 9 hónapos a Fordulat Mentorprogram, 9 hónapnyi elképesztően masszív tennivaló tömeggel és rengeteg új, rendszerbe foglalható, döbbenetes infóval. Nem kell azonnal 9 hónapra elköteleződnöd.

Havi díjas a konstrukció, így minden hónapban mérlegelheted, hogy szeretnéd-e tovább csinálni, vagy esetleg várnál kicsit, míg leülepednek a dolgok, vagy már az addigiaktól is felszívtad úgy magad, hogy menni fog egyedül is.

Kiknek való a Fordulat Mentorprogram?

A Fordulat Mentorprogram leginkább azoknak való, akiknek már

  • Van legalább 6 hónapja vállalkozásuk, de akár huszonéves cégek számára is lesznek új irányvonalak és új utak, tehát igazából csak minimum “kor” van: legalább 6 hónapos legyen a vállalkozásod. ÉS:
  • Legyenek már vásárlóid! Ha még nincs olyan számú vásárlód, amit ha megduplázunk, akkor egy hónapot előreugrunk az időben (tehát üzleti időutazást csinálunk hirtelen :)), akkor számodra még a Vidi Rita Klub vállalkozással és online marketinggel kapcsolatos anyagait javaslom részletes áttanulmányozásra, hiszen ha még nincs mit duplázni, akkor rengeteg más egyéb lehetőség van számodra az üzletedben a fordulat igénye előtt. 
  • Új projektjeid esetén is alkalmas vagy a részvételre, ha más területen voltak már ügyfeleid és már van vállalkozásod.
  • Startup-okra is ugyanez vonatkozik – valaki legyen a buliban, aki nem ma kezdte a vállalkozósdit/cégvezetősdit, hogy ne Ádámtól-Évától kelljen kezdeni az alapozást

Tehát röviden: legalább 6 hónapos vállalkozás, meglévő – akár minimális – ügyfélkörrel. 

Kiknek nem való a Fordulat Mentorprogram?

Szívem szerint senkit nem zárnék ki, de mégiscsak van néhány kritérium, aminek muszáj megfelelni ahhoz, hogy átütő eredményeket tudjunk elérni:

  • Nem való neked, ha még csak tervezed a vállalkozást (majd, a jövőben), de még kerek egész gondolataid sincsenek róla. Később majd visszatérhetsz erre a lehetőségre, most még csak kezdd meg az építkezést, kezdd el kiszolgálni az első ügyfeleidet!
  • Nem való neked, ha már minden megvan fejben, de céged-vállalkozásod még nincs. Amikor még olyan feladatok előtt állsz, hogy saját céges email cím, meg FB oldal regisztrálása és hasonló aprócseprő dolgok, addig még nehezen tudsz a jövőbetekintő stratégiákba belemélyedni. Térj vissza 6 hónap múlva és kilőjük a céged eredményeit a Sztratoszférába!
  • Nem való neked, ha bár már megalapítottad 6 hónapja a cégedet, de igazából még nincsenek ügyfeleid, vásárlóid. 

Ne csüggedj, ha még nem csatlakozhatsz!

Ha még nem tartasz ott, hogy részt vehess a Fordulat Mentorprogramban, akkor is van számodra rengeteg hasznos infóm, kb. 15 könyvnyi tartalomban a vállalkozás építésről, stratégiáról, értékesítésről, pénzcsinálásról, online marketingről, kampányokról. Ezeket megtalálod a Vidi Rita Klubban! Keresd a vállalkozás, online marketing, értékesítés kulcsszavakat! 🙂

Technikailag hogyan kell elképzelni a Fordulat Mentorprogramot?

Egy zárt oktatási felületen fogod megtalálni az összes infót a tudnivalókról, tennivalókról, lépésekről, titkos infókról. 

Ebben a mentorprogramban nincs szabadon előre haladás, minden nap és minden héten fix, előre megszabott menetrend szerint haladsz előre a tennivalókkal és a kivitelezendő lépésekkel, miközben részletesen be is számolsz nekem az előrehaladásról. Tehát nemcsak sokat fogsz tanulni, de sokat fogsz írni, vázlatolni is, és méééég többet fogsz TENNI-VENNI.

Bármikor csatlakozhatsz, a kiszámított lépések a csatlakozásod pillanatától lesznek időzítve.

Minden nap és minden héten vár rád új infó, amik akkor fognak feltárulni előtted, ha már túlvagy az előzőn.

Találsz majd teszteket, checklistákat, lépésről-lépésre feladatokat, napi és heti kihívásokat és rengeteg hasznos infót a fordulat elérése érdekében összerendezett struktúrában.

Gyakorlatilag végigvezetlek az egész folyamaton a 9 hónap alatt, miközben kihagyjuk a vargabetűket a haladásból.

Lesznek beszélgetések is, tehát élőszóban – discordon vagy skype-on – is fogunk értekezni, előre egyeztetett időpontban. 

Ezt úgy képzeld el, mintha erre a 9 hónapra tanácsadóként mellédszegődtem volna de nemcsak a kérdéseidre válaszolok, hanem egyúttal vezetlek is az úton. 

Mennyibe kerül a Fordulat Mentorprogramban való részvétel?

Fordulat Mentorprogram 9 hónapos (36 hetes) – részvétel díja:

Összesen bruttó 2. 070.000,- forint.

Ebből a megrendelés után az első hónapot kell először kifizetned,

ez havi 230.000,- forint

(bruttó ár ez is).

Bankkártyával vagy átutalással fizethetsz. (Általában átutalással szoktak a résztvevők.)

A megrendeléssel egy 9 hónapig tartó előfizetés jön létre, mely bankkártyás fizetés esetén automatikusan jóváíródik majd havonta, átutalás választása esetén pedig egyedileg utalod el az összeget. Érdemes az átutalást választani: a rendszer a lejáratkor figyelmeztetni fog a megújításra, így minden hónapban van lehetőséged mérlegelni, hogy szeretnéd-e azonnal folytatni, kérsz-e esetleg egy kis megvalósítási időt magadnak, vagy pedig esetleg elég volt ennyi.

Vedd figyelembe, hogy ha lemondod, akkor utána macerás lesz újraindítani a csatlakozást. Megkezdett hónapokat nem áll módomban felfüggeszteni, így nálam nincs tört hónap, tehát lemondás esetén nem kapsz vissza pénzt.

“Lehetséges olyan, hogy csak a második vagy harmadik etapra fizetek elő?” – Nem. 🙂 Mindenkinek az elejétől a végéig kell végigmennie az úton, oldalról nem lehet becsatlakozni, csak mert érdekesnek tűnik az akkori képzési terv.

Ajándék: Örökös tagság a Vidi Rita Klubban. (Ez havi 6990,- forintos ajándék tőlem neked, amíg csak működik a klubom :)).

Hogyan működik a Vidi Rita féle Fordulat Mentorprogram?

A Fordulat Mentorprogram olyan, mintha a cégtársadként és stratégiai partneredként folyamatosan segítenélek a tapasztalataimmal.

Nagyon fontosnak tartom kiemelni, hogy én nem halakat adok, hanem halászni tanítalak meg, miközben a leginkább végig fogom a kezed, de olykor, ha szükséges, a szelíd valagba rúgás eszközét sem félek használni. (Ez utóbbira egyébként nagyon sokaknak van igényük, pedig én a kézfogós verziót szeretem. 🙂)

Ehhez ezeket adom, mindig kizárólag üzleti szemlélettel:

  • Ön-audit segédeszközöket,
  • napi feladatokat, napi rutin instrukciókat, elvégzendő kihívásokat,
  • check-listákat, 
  • átgondolni valókat, átbeszélni valókat,
  • provokatív felvetéseket, amik gondolkodásra késztetnek,
  • kommunikációs formulákat és tippeket,
  • sablonokat tervezéshez, kivitelezéshez,
  • marketing ötleteket és terveket,
  • nem működő, vagy nehezen működtethető rendszerek listáját, kifejtését – hogy elkerüld a hibákat,
  • a szükséges buktatókon való átsegítést – sajnos vannak olyan helyzetek, amik fájdalmasak ugyan, de kihagyhatatlanok,
  • az állandó újratervezés képességét,
  • inspirációt, ötleteket,
  • folyamatszabályozási módszertanokat,
  • haladó statisztikai módszereket,
  • szemléletformálást,
  • abszolút személyre és vállalkozásra szabott tanácsokat.
  • Havi online konzultációs lehetőséget, havi 90 percben. 
  • A program zárásaként egy közös ebédet – egy délutánba nyúló, mindent alaposan átbeszélő konzultációval összekövetve természetesen – a Balaton parton, melyre meghívlak (megbeszéljük, hogy melyik Balaton parti városban szeretnéd, a többit én szervezem.)

Kukkants bele a felületbe, egy anyagot publikussá is tettem, használd egészséggel!

Mikor fog ez megtérülni számodra?

Azt én innen nem tudom megmondani, de a programot úgy dolgoztam ki, hogy már rögtön az elején kezdjen visszaforogni a bevétel növelés révén a kiadásod. 

Lehetséges – sőt, szinte biztos –, hogy a marketingre még pluszban kell költened, de ezt sem ész nélkül, veszteséggel fogod csinálni (mint esetleg eddig… khmm…), hanem megtérüléssel és haszonnal. Erre már az első hetekben rákanyarodunk, tehát pár tízezer forintra az elején még szükség lehet, utána visszatermeli már a marketing költség önmagát és elkezdi a plusz bevételeket is hozni. 

Akkor fog nagyon sokára megtérülni ez a befektetés, ha nem csinálod a feladatokat, ha nem szánsz rájuk időt, ha nem fektetsz be szellemi és testi-lelki erőforrásokat is. 

A vállalkozást a vállalkozó csinálja, mozgatja, élteti, és ez a vállalkozó te vagy. Amennyire élteted, annyira fog élni. 

Tőlem mindent megkapsz, hogy éltetni, növelni, fejleszteni tudd a vállalkozásodat, és hogy a piacod nyertesévé tudd tenni.

Már tudod, hogy szükséged lenne a Fordulat Mentorprogramra, de még hezitálsz? Akkor gondold végig az alábbiakat:

Ha ezeket a problémákat felismered magadban és a vállalkozásodban, akkor pont neked találtam ki ezt a mentor programot:

Problémák, amik ismerősek lehetnek: 

  • Változó körülményekre nehéz vagy lehetetlen reagálnod, nem is tudod, hová kellene kapnod.
  • Fel sem ismered a változást, csak utólag szembesülsz vele, amikor már késő.
  • Tudod, hogy el kellene engedni a cégedben bizonyos dolgokat, de nincs tisztázva, hogy mit és mikor és egyébként pontosan miért is.
  • Ha már tudod is az elengedendő részek pontos meghatározását, nincs, aki menedzselje, vagy aki kitegye a pontokat a mondatok végére. (Az eltakarítási képesség az nincs meg mindenkiben.)
  • Át kellene vágni a gordiuszi csomót, merthogy az már jókorára duzzadt, de erre sincs képesség és bátorság sem.
  • Ki van találva, hogy mi legyen a változás, de a kivitelezés csak nem akar beindulni, végigfutni, megvalósulni, mindig megakad a folyamat.
  • A múltban elkövetett hibák és mulasztások sincsenek feltárva és a következtetéseik sincsenek levonva.
  • Vagy ami még rosszabb: önhazugságok tömkelegével veszed körbe magad, és ebben még akár az alkalmazottaid is bőszen segítenek.
  • A valódi erősségek nincsenek tisztázva a cégekben.
  • A gyengeségek pláne el vannak fedve.
  • Üzleti célok kuszák vagy nincsenek, vagy full baromságok (bocs, de tipikus).
  • A folyamatok káoszosak, esetlegesek, kiforratlanok, tehát BIZTOSAN veszteségesek.
  • Kulcsfontosságú területek egy-egy emberen nyugszanak, ha ő kiesik, minden borul, megáll.
  • Nincsenek kitörési pontok, növekedési faktorok tisztázva.
  • Entrópia garázdálkodik a cégnél, szépen lassan, de sajnos egyáltalán nem látványosan minden pusztul. (A látványos problémák természetesen nem kellemesek, de sokkal jobbak, mint az alattomosan lappangók.)
  • Veszteséges a céged (hiába, hogy meg tudod magyarázni…)
  • Nem tudsz kihez fordulni az üzleti kérdéseiddel.

Van olyan, hogy nincs konkrét problématudat – lásd entrópia kérdésköre –, viszont vannak helyettük TÜNETEK.

Tünetek, amik arra utalnak, hogy sürgősen be kell avatkozni a vállalkozásod működésébe, mert valami nagyon el van “romolva”, és fékevesztett módon száguld a szakadék széle felé, ahol nem lesz megállás.

  • Naponta megfordul a fejedben, hogy baromira abba kellene hagyni az egészet.
  • Már csak szép emlék az, amiért anno belekezdtél.
  • Ha tehetnéd, akkor faképnél hagynád a vállalkozásodat egy hónapra, hogy leülepedjen benned, hogy mit is akarsz kezdeni vele. De persze nem hagyhatod faképnél, mert akkor nem működne. 
  • Állandóan csak tüzet oltasz: problémák sorakoznak határidők hegyén-hátán, és arra sincs időd, hogy átgondold egy napodat.
  • Ja, bocs, nincs időd. Vállalkozónak általában azért állunk, hogy szabadon oszthassuk be az időnket, és senki ne dirigáljon. Ehhez képest ha nincs időd a számodra kedves vagy akár a szükséges dolgokra, az nagyon komoly tünet.
  • Mindent az ügyfeleid szolgálatába állítasz, te pedig kezdesz kiégni, vagy már ki is égtél.
  • Minden fillért visszaforgatsz, de nem jutsz egyről a kettőre.
  • Nem élsz meg a vállalkozásodból, és a közeljövőben sem igen van esélyed arra, hogy megélj belőle – vagyis többet visz, mint amennyit hoz, így inkább csak egy költséges hobbinak tűnik.
  • Néha egész jól megy, de hogy mitől, arról konkrétan fogalmad sincs.
  • Jönnek-mennek a kollégák a cégedben, de mindig valahogy úgy mennek, hogy te szívod meg (6 hónapon belül távozó kolléga egyenlő a full veszteséggel.)
  • Ide-oda kapkodsz a marketingmódszerek között és keresed a Szent Grált, de semmi nem az, és ebben az ide-oda kapkodásban egyre kétségbeesettebbnek érzed magad.
  • Nincs megújulás a portfólióban.
  • Csak megújulás van a portfólióban, és semmi nem állandó vagy időtálló.
  • Véletlenül kiiktattál valamit, amiről utólag derült ki, hogy a bevételeid és a profitod gerincét alkotta és cikinek érzed visszacsinálni.
  • A konkurencia elviszi az összes ügyfeledet.
  • Látod, hogy régi ügyfeleid a konkurenseknél lájkolnak és kommentelnek és mivel nincs annyi új ügyfeled, hogy erre magasról tegyél, így végtelenül elkeserít a tudat.
  • A kommunikációd a nullával egyenlő, egyszerűen nincs rá sem időd (pfff), sem kedved.
  • A vállalkozásod csak mellékállás és mellette dolgozni vagy kénytelen.
  • A kapcsolataid leépülnek, nincs kapcsolati hálód, ami volt, az mára már szakadozott, lyukas.
  • Borsódzik a hátad attól, hogy bármi újba kezdj a marketingben (ez jele lehet annak is, hogy magához a tevékenységhez nincs már semmi közöd – ami nem rossz jel, mert akkor tudod legalább hideg fejjel, érzelemmentesen csinálni. Nem kell imádni amit csinálsz ahhoz, hogy sok pénzt hozzon!)
  • Szomorúsággal tölt el, hogy nem hoztad még ki a cégből azt, amit ki lehetett volna, vagy érzésed szerint ki kellett volna. “Már nem itt kellene tartanom…”
  • Egyetlen kósza törvénymódosítás (amik naponta tucatjával születnek egyébként) is kicsinálja a cégedet és nincs előre menekülési lehetőség a tarsolyodban. 
  • Próbálsz előre gondolkodni, de nagyon nehezen megy. 
  • Irtózatosan ki van téve a céged a szezonalitásnak.
  • Kiszolgáltatott a céged a külső körülményeknek: euró árfolyam, lezárások, járványok, benzinár, árstoppok, rezsiszámlák.
  • Csak üzleti vagy csak lakossági vásárlóid vannak. 
  • Iszonyú nagy a konkurenciaharc – sok, dörzsölt, bármire képes ellenféllel, brutálisan erős piacvezetővel.
  • Egy konkurensed van, de az konkrétan őrült.
  • Nincs konkurensed, egy szál egyedül vagy.
  • Szűkülő piacon vagy – ami lehet, hogy sosem volt bőséges egyébként. (Válságban minden piac szűkülő piac!)
  • Mindig csak reménykedsz, hogy majd a következő hónapban, következő évben jobb lesz, de igazából tenni semmit nem teszel ezért (nem is tudsz és/vagy nem is akarsz.)
  • Állandóan ötleteltek, de senki nincs, aki az ötleteket megvalósítsa.
  • A dolgok elakadnak ott, hogy valami nagyon okos nagyon szakértő megmondja a tutit, rávilágít a kisebb vagyonnyi költségekre, majd ebből inkább nem valósítasz meg semmit, mert nem vagy meggyőződve az előnyökről (ez nem a te hibád egyébként).
  • A kiszervezett folyamatok viszik az összes profitot.
  • A saját körben megoldott folyamatok viszik az összes profitot (nem termelő munkatársak).
  • Heti szinten van valamilyen – akár kedves – vevői reklamáció (illetve ezek aránya eléri a 2%-ot).
  • Csak iszonyú pörgés árán tarthatóak fenn az egyébként működőnek nevezhető folyamatok és egyszerűen nem lehet egyet sem szusszanni, mert akkor mindjárt a katasztrófa szélére sodródnak.
  • Állandó viták a cégben és otthon, amikből aztán soha nem sül ki semmi előremutató (pedig a viták hasznosak is lehetnének, ha továbbvinnéd a bennük rejlő szellemi erőt).

Ezt a két listát átolvasva azt gondolhatod, hogy ezek minden cégre igazak. A szomorú igazság az, hogy majdnem.

Majdnem minden magyar cégnél hiányzik a stratégiai gondolkodásmód és a stratégiai cselekvéssor. Gondolkodni, meg okosnak lenni ugyanis még baromi kevés, a megvalósításon is sok minden tud múlni. 

Számtalanszor hallom a Fordulat Mentorprogram keretében az ügyfelektől, hogy “Uhh, pedig ezt tudtam, csak sosem csináltam végül…”

Ezért nem képzést adok most, hanem mentorálást: mert a tudás már nem elég. Tudással nagyon okos lehetsz, ehhez a Vidi Rita Klubban megkapsz minden információt természetesen. 

De a CSINÁLÁS! Az tesz valóban sikeressé. 

A Fordulat Mentorprogramban abban segítelek, hogy minden részlet összeilleszkedjen:

  • Stimmeljen a stratégia, 
  • stimmeljen a gondolkodásmód, 
  • stimmeljenek a tervek, 
  • és stimmeljen hozzájuk a megvalósítás is.

Vigyázat, veszély!

A mentorok általában a sales oldalaik ezen részén még valami szívhezszóló érvvel utoljára megpróbálnak rávenni téged a csatlakozásra. Én másképp teszek: inkább lebeszéllek!

  • Ne jelentkezz azért, hogy megnyugtasd magad, hogy minden megtettél ezzel a sikerért. Még semmit nem tettél, a TEVÉS még csak ez után következik majd! És abból iszonyúan sok lesz. De hát ugye ez a jó, hogy van mit tenni! Amikor már tenni sincs mit, akkor azt nevezzük kudarcnak.
  • Ne jelentkezz olyan időszakban, amikor nyilvánvalóan nem fogsz ráérni naponta fél-egy órát a céged stratégiájával foglalkozni. A napontá-t úgy értsd, hogy tényleg minden nap, hétvégén is, ünnepnapokon is, tehát átlagos hónapban összesen harmincszor! Ha tudod, hogy egyébkén is húzós, időhiányos, figyelemhiányos időszakod következik neked, mint legfőbb stratégának, akkor egyelőre ne jelentkezz, mert a jelentkezés és első havidíj kifizetése után azonnal feladatok tömkelegével fogod magad szembetalálni, amiket CSINÁLNI KELL!
  • Ne jelentkezz, ha imádsz halogatni! Nekem nem kell a pénzed úgy, hogy közben nem lesznek eredményeid. Én eredményhívő vagyok, nem pénzhívő. Ha egy-két-három napot kihagysz, mert közbejön valami, az nem gond, mivel minden napra kb. fél-egy órás feladatot adok, ezért a pár napos lemaradások behozhatóak, de ne az legyen az alap gondolatod, hogy majd hetente tömbösítve csinálod. Annak SEMMI ÉRTELME, főleg nem az elején!
  • És egyáltalán, soha ne jelentkezz, hogy ha az az alap mentalitásod, hogy te csak a sikereidért vagy felelős, a kudarcaid  miatt mindig valaki más a hibás. Nem tudok együttdolgozni olyan emberekkel, akik képtelenek felelősséget vállalni a saját vállalkozásukért. Keress olyan mentort ez esetben, aki úgy is elveszi a pénzed, hogy egyébként semmit sem ad cserében. Jó párosítás lesztek… (Bocs az őszinteségért.)

Nos, ha ezek után is itt vagy még, amit őszintén remélek, akkor nincs más hátra, mint jelentkezni – ha az időszak is alkalmas számodra persze:

Itt tudod megrendelni a Fordulat Mentorprogram első hónapját, és bár csak rajtad múlik, mikor kezdesz bele, én készen állok arra, hogy ma legyen az az első nap!

Fordulat Mentorprogram jelentkezés>>

error: Nincs lehetőség kimásolásra.