2009-ben, mikor az első könyvemet írtam, úgy csináltam, ahogy általában szokás: Először egy cikksorozatot akartam írni nőknek időgazdálkodásról, mert az volt a fejemben, hogy 4-5 tartalmas cikket meg tudnék tölteni a tudományommal, tanácsaimmal. Leültem azt 4-5 cikket sorba rendezgetni téma szerint, amikor azt vettem észre, hogy már egy 17-es listánál járok. Emlékszem, ott ültem az …
Szakkönyv írás
11. Netán neked is elment az életkedved?
A képzéseimnek mindig is volt, van, és lesz egy irtózatos hátulütőjük: magasra teszem a mércét. Vannak a világon olyan képzések, ahol úgy adják elő a guruk, mint a világ legegyszerűbb dolga lenne vállalkozni, marketingezni, eladni, vagy épp könyvet írni. Mondjuk igazuk is van: rosszul vállalkozni, gagyi módon marketingezni, eredmény nélkül eladni, vagy épp ótvar rossz …
10. A könyved részletes vázlata
Elérkeztünk a várva várt vázlat-összeállító leckéhez. Tudom, hogy mindannyian ezzel kezdtétek volna a legszívesebben, durr bele a végébe módon, de lássuk be, hogy az alábbi információkkal nem igazán tudtatok volna sokra menni, ha nem beszélünk annyi mindenről az eddigiek folyamán. Ahogyan a jó szakkönyveknek is van narratív horguk, úgy az online tanfolyamoknak is. Bármennyire is …
9. A szent küldetés
Már tudjuk, mivel kezded a könyvet, és most kitaláljuk, hogy mivel fejezd be. Utána már csak ki kell tölteni a hiányzó részeket, és készen is vagyunk. (Najó, az sem lesz 5 perces meló.) De miért a végével folytatjuk? Azért, mert ha nem tudjuk, hogy hova megyünk, akkor egyesek szerint elindulni is felesleges, mások szerint persze …
8. Szimbólumok, analógiák, hasonlatok
Jó szakértői könyvet írni olyan, mint autót vezetni. Egyszerre rengeteg mindenre kell figyelni, több célnak kell teljesülnie, miközben azt vesszük észre, hogy bár eleinte minden idegszálunk “ráfeszült” a tevékenységre, de egy idő után már egészen rutinosak lettünk, sőt, élvezzük is a dolgot. Na, ez volt az ANALÓGIA. Amikor egy-egy törvényszerűség arányosan átültethető másra is, természetesen …
7. Na mit gondolsz, ki lesz a főszereplő?
Mielőtt elkezdenél olvasni, menj oda a könyvespolcodhoz, és vedd le a kedvenc nem szépirodalmi, hanem szakértői, tanácsadói könyvedet. Vedd a kezedbe, nyisd ki a legelején, lapozd át az első semmitmondó oldalakat, és nézd meg, mivel kezdődik a könyv! De vigyázat, semmit ne tanulj el belőle, mindjárt megmondom, miért! (Tipp: ne az Írni bárki tud című …
6. Pozícióba helyezzük a könyvet – az Olvasó fejében
A könyv pozicionálása Röviden beszélek, de annál ütősebb lesz 🙂 https://hosnok.hu/szot/szot6poz.mp3 És akkor a feladat kérdései, amiket meg kellene válaszolni: Kiknek írod a könyvet? Kik tartoznak a könyv célközönségébe? Mi a problémájuk, amire választ tudsz adni a könyvvel? Vagy: milyen előnyt remélnek a könyv elolvasása által? Miben vagy te jobb bármelyik pályatársadnál és miben …
5. Énmárka turbó – kényes téma, de ugyanolyan fontos, mint az eddigiek!
Az énmárka építésnek van ám egy kissé kényes vetülete, ami profizmust kíván – és még sok minden más 🙂 https://hosnok.hu/szot/szot5.mp3 Házi feladatok: 1.) Írd fel magadnak AZT a mondatot, és tanuld meg kívülről 🙂 (DJ és Dárdai Palis résznél keresd a további instrukciókat ;)) 2.) Kissé kényelmetlen, kellemetlen eseteink összegyűjtése címszavakban, és röviden felvázolni …
4. Énmárka alapok – eszik vagy isszák, és mégis hogyan?
Énmárka alapok (kb. 45 perces) https://hosnok.hu/szot/szot4.mp3 Archetípusok, amikből választani kellene (2-őt) 1.) A gondoskodó típus – Nevéből is adódik, az ilyen archetípusú emberek szeretnek gondoskodni másokról. Szeretnek óvni, védeni, tanácsokat adni, segíteni. Jellemzően gondoskodó típus volt Teréz Anya is. Jellemző rájuk az önzetlenség, az empátia, a nagylelkűség, a maximális odafigyelés és a dolgok iránti …
3. Piackutatási kiképző, hogy a szándékod egyezzen az igényekkel is
A piackutatás nem más, mint információgyűjtés, modern kori kém-trükkökkel, amely trükkök közül messze kitűnik hatékonyságával a Google kereső, és újabban a GyakoriKerdesek.hu is :). Mit jelent az, hogy piac? A piac azoknak az embereknek és vállalkozásoknak az összessége, akik abban a szegmensben vásárlók, illetve szolgáltatók. Mit jelent az, hogy réspiac? Réspiac az, amikor egy nagy …
2. Mi legyen a könyvben?
Avagy a jó tartalom alapvető titkai: 1. rész lejátszás https://hosnok.hu/szot/szot3a.mp3 2. rész lejátszás https://hosnok.hu/szot/szot3b.mp3 Narratív horog regénynél – szakkönyvben is így kellene kinéznie valahogy – Najó, a durva konfliktusokat ki lehet hagyni… vagy mégsem? 😉 A következő leckéből kiderül! Házi feladat: a 2-3, szakmai alapvetésekről és a könyv konkrét témája felé haladó …
1. Egyszer volt, hol nem volt…
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy királylány… Lecsószekció: https://hosnok.hu/szot/szot2.mp3 Értékesítési tölcsér Házi feladat: írd össze, hogy te hogyan kerültél a szakmába, mi keltette fel az érdeklődésed, mennyi mindenhez értesz ezen a pályán, mik voltak az első tapasztalásaid, mik voltak az első sikereid, milyen buktatókon mentél keresztül, addig a pontig, ahol …