Megjelenítve: 51 -56 / 56 cikk

6. Piackutatás alapok – az érzelmek oldala

Vállalkozást sosem piaci alapon indítunk. Soha nem a közgazdaság alapvetései lebegnek a szemünk előtt, amikor eldöntjük, hogy „Oké, vállalkozni fogok, boltot/szervizt/irodát/webshopot nyitok!” Annak idején, amikor mi számítástechnikai boltot nyitottunk, egy családi összejövetelen egy oldalági, nagyon régen látott rokonra mutatott rá az egyik nagybácsi és fennhangon így szólt: „Beszéljetek vele a számtech bolt nyitásáról, ő éppen …

5. Üzleti terv – papírt, filcet elő!

Bár a legtöbb vállalkozásnak – vállalkozónak – egyáltalán nincs hivatalos üzleti terve, de igazából mindenkinek, akinek legalább a fejében létezik egy folyamattérkép a saját vállalkozásáról, annak van üzleti terve. Az üzleti tervet általában hivatalos szervek, bankok, pályázatok szokták kérni, és annak a típusnak van is egy kötött formátuma, ami egy folyó szöveges vezetői beszámolóra emlékeztet …

4. Üzleti modellek

Kívülről-belülről megismertük a piacok felépítését az előző anyagban – persze ez illúzió, hiszen ilyen sosem létezhet, hogy kívülről-belülről ismerünk egy piacot. Csak jól körvonalazott sejtéseink lehetnek, de már az is főnyereménynek számít. Manapság bármit is ismerünk meg, mire megtörténik velünk a megismerés, addigra már épp minden változik. Igazából mindig minden változik körülöttünk, ami persze számodra …

3. Piacismereti alapok

Közgazdasági szakközép iskolába jártam, és annak idején, mikor Gazdasági és jogi ismeretek órán tanultunk a piacokról, akkor mindig azok a fázós-didergősen induló, szürkés árnyalatban játszó hajnalú, majd egyre melegedő, végül zsibbasztóan forróvá váló nyári napok jutottak eszembe, mikor apámmal, anyámmal és nagyanyámmal – mikor kivel, mert sokan nem fértünk az autóba, de apám mindig stabil …

2. Stratégiai alapok túlélő típusoknak

Ha a céget egy organikus szervezetként képzelünk el – merthogy az is, hiszen emberek működtetik –, akkor könnyedén párhuzamot vonhatunk az életben fellelhető túlélési és fejlődési stratégiák és a piaci túlélés és fejlődés között. De nem elég a párhuzamot meglátni, érdemes értelmezni is tudni a lényeget, és a vállalkozásunk hasznára felhasználni ezt a tudományunkat. Kezdjük …

1. A kezdetek

Nyiss meg egy közismert honlapot, mondjuk az index.hu-t, amit jó eséllyel mindenki ismer. Mit látsz? Híreket, információkat, olykor izgő-mozgó képeket, beágyazott videókat. De mi van mögötte? Mi van a látvány mögött?

error: Nincs lehetőség kimásolásra.