A márkanevet, ha már jól kitaláltuk és saját belső köreinkben el is kezdtük használni, akkor mindenképp meg kell ismertetnünk másokkal is. Ha a márkanév mögött még nincsen semmink, csak tervünk, akkor ez a megismertetési tevékenységünk ez egyidejűleg „csak” márkaépítés. Viszont, ha van már mögötte akár csak egyetlen darab termék vagy szolgáltatás is, akkor már nemcsak …
Márkaépítés
Márkaépítés 5 – a névmágiáról
„Amit meg tudsz nevezni, csak azt tudod uralni.” – van egy olyan film, hogy Démonok között, és abban ragaszkodik mániákusan ahhoz a démonűző hős házaspár, hogy a megmentendő leányt megszálló démon nevét mindenképp mihamarabb ki kell deríteniük, mert amíg nem tudják a nevét, addig nem tudják uralni sem a démont és hát ebből kifolyólag kiűzni …
Márkaépítés 4: márkanév tippek
Ahogy már említettem, az inspirit szó, mint márkanév a legújabb projektemnél azonnal beugrott, mintha mi sem lenne természetesebb a világon, de azt tudni kell, hogy nekem ebben azért már van gyakorlatom, hogy ez mostmár könnyen menjen. De nekem sem ment mindig egy csettintésre, ráadásul maga a szó még kevés volt, még egy kicsit meg kellett …
Márkaépítés 3: a márkanév
A márkaépítés leglátványosabb elemével leginkább a márkanéven keresztül találkozunk mi, kívülállók. De egyébként az is nagyon gyakori, hogy a különböző termékek a nagyközönség előtt márkanéven, de a belső berkekben projektnevekkel szerepelnek és említődnek. Annak idején mi például a Ford Focushoz gyártottunk mindenféle autóelektronikai kábelkötegeket, de nálunk a gyárban, sőt, az összes beszállítónál, aki a Ford …
Márkaépítés 2: az inSPIRIT születése
10 éves korom óta tudok kötni. Akkoriban, egy disznótorban untam éppen látványosan halálra magam, és ezzel valószínűleg mások idegeire mentem, így az idősebb unokatestvéreim gondoltak egyet, kötőtűt és fonalat adtak a kezembe. Azóta kötök. Babatakarókat 30 éve kötök. Nem tudom miért, de mindig is imádtam a kisbabákat. Anno abban a disznótorban is talán az volt …
Hogyan építsünk saját márkát? 1. rész
Mindig is érdekelt a saját márkák építése. Mivel gyártócégnél töltöttem alkalmazotti életem 100%-át – multinacionális, autóipari beszállító cégnél voltam először sori dolgozó, majd minőségbiztosítási tanácsadó és közben aztán még Six Sigma Green Belt is –, ezért a termékfejlesztéssel és -gyártással összefonódó márkaépítés mindig is a szívem csücske volt. Mindazonáltal nagyon sokáig „csak” a személyes márkám …