Mikor az MLM-es rendszerek be akarnak szervezni valakit hálózatépítőnek, akkor azt szokták kérni a jelölttől, hogy:
“Képzeld el magad 5 év múlva! Milyennek szeretnéd az életedet?”
És nyilván senki sem képzel magának 5 év múlvára betegséget, szegénységet, kevesebbet annál, mint amije van, hanem mindenki többet, jobbat, szebbet vár az elképzelt jövőtől.
Ez az elképzeltetés varázslatos erejű, és persze nem kell ahhoz MLM-esnek lenni, hogy működjön, és te is hatékonyan használd.
Most két feladatod van kezdésnek:
Az életed 5 év múlva
Képzeld el az életedet 5 év múlva. Mondjuk egy hétköznapot, ami majd 5 év múlva történik.
De ne csak képzeld el, írd is le!
Ha kész, már kereshetsz is egy remek MLM rendszert magadnak (viccelek!), de akár építhetsz is egyet.
Ugye milyen jó és boldogító egy szebb, jobb, gazdagabb, vidámabb, boldogabb életről ábrándozni?
Ez nemcsak jó elfoglaltság egyébként, hanem az emberi túlélőképességek csúcsa is.
Kevesebb veszély fenyegeti azokat az életben – anyagilag is, egészségileg is -, akik könnyedén el tudják képzelni magukat egy vágyott jövőben.
Ilyenkor az agy uralja a sejteket, és olyan hormonokat választ ki, amik a hosszútávú túlélést szolgálják.
Szóval ÁBRÁNDOZZ! Szánj erre a feladatra legalább 15 percet.
De nem elég csak egy kósza gondolat, le is kell írnod a céljaidat, és fel kell vázolnod az 5 év múlvai egy napodat!
Az üzleted 5 év múlva
A második feladat sokkal húzósabb: a jelenlegi üzleti eredményeidhez képest fogalmazd meg a jövő évi, és az utána következő 4 év (tehát a következő 5 év) üzleti eredményeivel kapcsolatos célkitűzésedet.
Ezek az üzleti éves célok lehetnek számok, például a bevételről és a profitról, de lehetnek egyéb más vonatkozásúak is: például az eladott termékek számának növekedéséről, a munkavállalók számáról, a megtett kilométerekről, felhasznált alapanyagokról, stb.
Képzelj el egy emelkedő trendvonalat a céged eredményeit illetően, ami exponenciális jellegű görbe: az exponencialitás azt jelenti, hogy az eredmény állandó mértékben többszöröződik.
A cégek általában éves szinten minimum az inflációval egyenlő mértékű növekedést kell, hogy tervezzenek, hiszen ha ezt nem érik el, akkor reál eredmények tekintetében csökkenést kell elkönyvelniük, és ez egyenlő a lefelé tartó spirállal.
Az, hogy mennyi az infláció, az mindig nagy kérdés, főleg Magyarországon, ahol csak utólag tudod meg általában, hogy “Ja, rosszabb lett (tehát nagyobb), mint vártuk.”, de ennek ellenére a cégek úgy szeretnek gondolkodni, hogy “Oké, akkor jövő évre tervezünk 20%-os bevételnövekedést.”
A 20%-os növekedés, mondjuk a 100 milliós bevételről a 120 milliós bevételre nagyon jól hangzik, de ez válságban simán jelenthet reálértéken csökkenést is.
Nominális növekedés jelenthet reálisan csökkenést is. Sokan úgy mennek csődbe, hogy bevétel alapon egyébként egyre jobban festenek a számok.
Neked nem szabad ilyen suta módon tervezned a jövőt, neked exponencialitásban kell gondolkodnod.
Egy futottak még kategóriába tartozó cég dolgozhat ilyen arányokkal, amit felvázoltam, de te nem egy futottak még kategóriába akarsz tartozni tudomásom szerint, úgyhogy teljesen új megközelítésre van szükséged.
Ez minimálisan azt jelenti, hogy megduplázod az eredményeket – amiket szeretnél: bevételt, vevőszámot, eladott darabszámot, akármit, aminél jól fest a duplázás.
Ez az első év terve: a mostani duplázása.
A második év terve az, hogy az első év tervét megduplázod.
A harmadiké újabb duplázás és így tovább.
Így kirajzolódik egy ilyen görbe: a zöld oszlopok mutatják az exponenciális növekedést, a fekete oszlopok pedig az évi szokásos 20%-os növekedést.
Ebben az egészben az a jó, hogy az exponenciális növekedésért megmozgatott különböző erőforrások a legrosszabb esetben is válságon túlmutató növekedést fognak jelenteni: tehát ha elrontod, ha nem sikerül, akkor is többet érsz el, mint az, aki 20-30% százalékokkal számolt!
Ennek sok oka van, majd ezekről lesz még szó a jövőben, konkrét feladatoknál.
Most az a feladat, hogy a saját eredményeiddel számolj egy ilyen minden évben MINIMUM duplázós dolgot.
Ha bátor vagy, háromszorozós és négyszerezős számokat/eredményeket is alapul vehetsz, lesznek, akiknek még több is lehet, ez piacfüggő is (részletek később).
A képet a canva.com-mal készítettem, de Excelben is csodálatosan vizualizálhatod az adatokat.
Ez a két első kezdő feladat.
Jó munkát!
Innen folytathatod a következő leckével!
(Csak akkor jelöld be, hogy “Megtanultam”, ha már elvégezted a feladatokat is! Ne csapd be magad!)
Ui.: Ezt az anyagot bemutató leckeként publikusan hozzáférhetőként hagyom, a többi leckéhez már csak a tagok férhetnek hozzá.
Ha még nem fizettél elő, akkor itt olvasd el a részleteket: Fordulat Mentorprogram részletek