Most mutatok egy trükköt, amit ha szövegben és szövegírás közben használsz, akkor kiiktathatsz egy öntudatlan gyengítő hatást, amit nagyon sok szövegben előbukkan. A szöveg írói vélhetően nincsenek tudatában annak, hogy ez a lényegtelennek tűnő apróság milyen durván hátráltató tényező lehet a marketingben.
Egy nagyon hatékony marketingtámogató trükk a szövegben
Bármennyire is furán fog hatni, most nem megfogalmazásról, szavak egymás után pakolásának eltitkolt szuperhatékony megoldásáról fogok beszélni, hanem a SZÁMOKRÓL.
Szerencsére nagyon sok cég mondhatja el magáról, hogy már sok-sok éve tevékenykedik a piacon, és nagyon jó látni, mikor egy cég afféle idővonalat tud felállítani a projektjeiről, amin minden egyes évre jut valami világmegváltó újítás, vagy valami döbbenetesen irigylésre méltó piaci eredmény. Ez az, amikor soroljuk az évszámokat, és mellé írjuk-mutatjuk, hogy mikor éppen mi történt.
Mint például nálam, a bemutatkozó részben: Rita – Rólam
Ugye milyen szuper megoldásnak tűnik?
Pedig amúgy nem az. 🙂
Természetesen nem kell most a szívedhez kapnod, hogy úristen, tele van az oldalad évszámokkal, mert vannak helyzetek, amikor ez megkerülhetetlen. Például egy kampány záró határidejét igen is ki kell írni akár többször is, hogy márpedig ekkor és ekkor fog bekövetkezni: 20XX. XX. YY. ZZ:WW, mert az is tudvalevő, hogy amit félre lehet érteni, azt természetesen félre is fogják érteni.
Tehát az egyértelműség zászlaja alatt kellenek a dátumok, percre pontos időpontok. Ez is egy értékesítési trükk.
DE:
Amikor az értékesítésnek és a marketingnek az a része zajlik, hogy igyekszel érzelmi húrokat pengetni, akkor egy egyszerű évszám megjelenítése a szövegben úgy hazavágja az érzelmihúros igyekezeted, hogy attól koldulsz.
Ugyanis mi történik, mikor teszem azt leírom neked, hogy micsoda csodálatos haszna lesz annak, ha elolvasod ezt a cikket, majd beleírom bizalmi tényezőként, hogy „már 2007 óta foglalkozom tartalomstratégiával”?
Ott egy szám, ami az addig bűvöletben ringatózó jobb agyféltekét lekapcsolja, és bekapcsol a soha-vásárolni-nem-akaró bal agyfélteke, hogy értelmezze a szám jelentőségét.
Bekapcsol a bal agyfélteke, és így morfondírozik, hiszen ez a dolga: „Hm… vajon milyen régen is volt 2007? Milyen évet írunk most? 2023-at. Akkor az tizenhat éve volt… Hm, hát nem rossz szám ez, de azért még nem esünk hasra tőle, meg különben is, év elején, vagy év végén történt 2007-ben. És apropó, én mit is csináltam 2007-ben…?”
És már ott is vagyunk, ahol a part szakad, mert az olvasó vásárlásra és befolyásolhatóságra fogékony elméje – jobb agyféltekéje – elveszítette a fonalat, és elment aludni. Maga helyett ott hagyta a számok bűvöletében élő bal agyféltekét, aki szépen kiszámolta, hogy hány éve is érdemes bennem megbízni, de ennél tovább nem képes jutni. Persze, majd legközelebb ő is esetleg pozitívabban viszonyul hozzám, hacsak… hacsak nem dobok be megint egy évszámot.
De akkor évszám helyett mit használjunk?
Konkrét számokat.
– 16 éve vagyok a ilyen és olyan szakértő.
– 9 éve foglalkozom kutyatenyésztéssel.
– Most, mikor ezeket a sorokat írom, éppen 5 éve, hogy belekezdtem a Forexezésbe…
Ne hagyd, hogy számolni kezdjen a bal agyfélteke, mert hazavágod az összes hatást, amit addig már elértél a marketing szöveggel.
Ha mindenáron évszámot akarsz használni, akkor azt a szöveg legelején tedd, és utána már ne!
Mindezek vonatkoznak cikkekre, értékesítési levelekre, promóciós anyagokra, és még a nyilvános beszédre és a prezentációkra is!
Egy találós kérdés: vajon miért működnek olyan jól a visszaszámoló alkalmazások a promóciókban és kampányokban? Mert nem hagyják számolni a bal agyféltekét, egyszerűen közölnek egy adatot, amit könnyű befogadni, nem kell matekozni. Az csak bónusz, hogy vizuálisan is erőteljes hatásúak, ahogy visszafelé pörögnek a számok.
Egyet jegyezz meg: ha bármilyen hatást el akarsz érni a szöveggel, akár írva, akár beszélve, arra ügyelj végig, hogy soha ne kalandozzon el a közönség, hanem mindig azon a gondolati íven menjen végig, amin te vezetni akarod. Ehhez nagyon sok mindenhez kell érteni, és néha meg ilyen kis trükköket is kell használni pluszban, amit itt leírtam.
Egészségedre!
Vidi Rita