Tímea kérdése emailben érkezett, de ez annyira fontos stratégiai kérdés, hogy úgy döntöttem, hogy cikkben válaszolok, mert túllép az email keretein. Tímea, köszi a türelmedet! :*

Tehát a kérdés így szólt, talán a te fejedben is forog ilyesmi:

“Ahogy te most látod az online teret: ha most neked nem lenne semmid, se blog, se email listád, sem konkrét terület amihez értesz, mihez kezdenél legelőször hogy bevételhez juss?”

Tehát mit csinálnék, ha ma indítanék egy új bizniszt, teljesen a nulláról, mindenféle előzetes tudás vagy erőforrás nélkül?

A helyzet az, hogy éppen két hete indítottunk új bizniszt, teljesen új lábbal (tehát nem arra alapozva, amit az elmúlt 16 évben felépíttetem), és a publikálása után 2 nappal már jött az első megrendelő, és azóta már több is. 

És ez olyan terület, hogy különösebb hozzáértés sem kell hozzá, befektetésre viszont szükség volt, és egy valamihez nagyon érteni kell: a majdani ügyfelek problémáihoz.

Ami kötelező elem

Nem lehet megúszni az online értékesítést valamilyen weboldal nélkül, de nem kötelező, hogy ez a te saját weboldalad legyen. 

Lehet blogot indítani a blog.hu-n és azt használni a megrendelők odatereléséhez, ha például szolgáltatásod van. Ide kell olyan szöveg, ami rábeszélő jellegű, tehát értékesítési szöveg. 

Ha pedig termékeket akarsz értékesíteni, akkor az unas.hu-t ajánlom. 

A blog.hu full ingyenes és kezdésnek bőven elég is egy biztos alaphoz.

Az unas.hu viszont nem olcsó, és meglehetősen bonyolult, kell vagy másfél hónap, mire kitanulsz belőle mindent – cserében mindent tud amire szükséged van, és az általam ismert rendszerek között fizikai termékek értékesítésére a legeslegjobb (igen, fizikai termékek esetében a rendkívül sokoldalúan formálható Woocommerce-t is magasan veri).

Ha esetleg digitális termékeket akarsz értékesíteni, pl. ekönyvet, akkor profi megoldás a Woocommerce a WordPress-hez, de ehhez is ugyebár érteni kell, tehát súlyos napok-hetek-hónapok tudnak itt kiröppenni az ablakon, viszont gyakorlatilag egyszer kell megcsinálni, aztán csak karban kell tartani. (Én is azt használom ezen az oldalon.)

Összességében a termékek értékesítéséhez mindenképp kell valamilyen profi rendszer, amit idő kitanulni, de aztán hosszú távon már csak pár kattintás havonta rendben tartani.

Maradjunk a szolgáltatásnál, mert ha nagyon gyorsan akarsz pénzt keresni, anélkül, hogy mindenféle rendszerekben kellene elmélyülnöd, akkor a szolgáltatás a legjobb rövidtávú cél.

Mi lehet szolgáltatás: alapvetően az, hogy mások helyett elvégzel olyan munkát, amit ők nem akarnak (pl. takarítás, szövegírás, akármi), de lehet az is, hogy bérbeadsz valamit, és az is, hogy tanácsot adsz, konzultációs időpontokat biztosítva.

Szolgáltatás eladás gyorsan, különleges erőforrások nélkül

  1. Kell egy blog például, a blog.hu-n.
  2. Létre kell hozni olyan tartalmat – egy aloldalt a blogon belül, de fapados megoldással akár bejegyzés is lehet –, ahol a szolgáltatás eladása zajlik. Itt a SZÖVEG lesz a lényeg. Erről van több anyagom is, kezdd esetleg ezzel: Szövegírás Tréning
  3. Nincs szükség alapvetően űrlapra és haladó technikai megoldásokra. Ha vonzó a szolgáltatás, akkor elég kitenni az email címet, vagy a telefonszámot. Igen, még ma is szeretnek telefonon érdeklődni az emberek (ezen jobban, mint emailben!)
  4. Ha kész az oldal a szolgáltatást eladhatóvá tevő szöveggel, akkor kell egy FB oldal, amire ki tudod posztolni ennek az értékesítési aloldalnak a linkjét – akár már meglévő, nem pont releváns, totál más témájú FB oldal is megfelelő lehet, ha rapid gyorsaság a cél –, és ahol ki tudod emelni a posztot, vagyis pénzért meg tudod hirdetni.
  5. A hirdetés célközönségét úgy kell belőni, hogy mindenképp legyen benne 2.5 millió ember (pl. a teljes ország a terület, de érdeklődési körökkel leszűröd a teljes népességet némiképp szűkebbre), a napi keret pedig akár 500 forintról is indulhat, nem kell a gatyádat is rákölteni azonnal.
  6. A hirdetést alapvetően úgy kell beállítani, hogy menjen legalább 3-4 hétig, közben méred és értelmezed az eredményeket. Tehát ne állíts be egy hetes vagy rövidebb időtartamra hirdetést, mert ez a megoldás arra jó, hogy pl. egy érdekes cikket megfuttass, de arra nem jó, hogy stabilan hozza az érdeklődőket.
  7. Komoly problémára megoldást kínáló szolgáltatás esetében már az első napokban jönnek az első megrendelők. Ha nagyon nem jönnek a megrendelők, miközben a hirdetés jól fut, na akkor kell elgondolkodni azon, hogy egyáltalán jó-e az ajánlatunk!

Mennyibe kerül így elindulni?

Pár tízezer forintba.

Mi van, ha nem jön be?

Akkor is tanultál, tapasztaltál, elköltöttél egy kis pénzt, és nem hülyeségekkel töltötted az idődet, hanem építettél valamit! Egy üres ház is többet ér, mintha meg sem mozdultál volna, vagy az instát/tiktokot görgetnéd órákon át, full feleslegesen.

Ha már van online előéleted, építkezz arra!

Foglalkoztál már bármivel a neten? Esetleg van egy honlapod vagy blogod is, ami évek óta nem frissült? Porold le!

MINDEN apó plusz számíthat!
Ha van egy bármilyen alap oldalad, ami esetleg hobbi projektnek indult, kedvtelésből csináltad, akkor bármivel is akarsz pénzt keresni most, építsd arra! 

Manapság nemcsak elfogadott, de alapvetés is az, hogy akár évről-évre változik az érdeklődési körünk. 

Akár egy művészeti weboldalra is mehet egy technikai szolgáltatásról szóló aloldal, aztán ha beindul, majd építesz neki külön online birodalmat!

Ha pedig most nem érdekel online üzlet, nem mozgatnak a honlapok, vagy nem tudod, hogy mire is tudnád használni, akkor is építs egész nyugodtan honlapokat hobbiból, bizonyos témákra felhúzva, ugyanis 

  • egyrészt BÁRMIKOR pénzkeresésre lehet ezeket fordítani, 
  • másrészt pedig ráhagyhatod a gyerekeidre is, 
  • harmadrészt ell is adhatod őket.

“És az affiliate?”

Az affiliate is jó ötlet, de ez is akkor tud szuperül működni, hogy ha van HONNAN linkelni a saját affiliate linkeddel. 200 ismerőssel a FB-on nem igazán lehet nagyot “gurítani”, minél szerteágazóbbak a csatornák, ahol tudsz publikálni, annál több sikert lehet elérni a partnerprogramokkal. FB oldalak, csoportok, blogok, reddit posztok/kommentek, stb. Az affiliate lehetőségről itt olvashatsz bővebben – és jelentkezhetsz is>>

“Nem lehet megúszni az egészet egy FB poszttal?”

Vannak szolgáltatások, amiknek az eladásához akár egy FB rajongói oldal is elég. Pl. műkörmös, szempillás, bármilyen szépészeti szolgáltatást, vagy rekreációs szolgáltatást végző számára elég lehet akár egy FB oldal is kezdésnek.

Ezen is kell hirdetni, mert milliókhoz csak hirdetésekkel lehet eljutni, de így meg lehet spórolni még akár a blog.hu rendszerét is.

Napi egy-egy posztot tegyél fel, és amit pedig hirdetsz (mert sajnos ezt jobb, ha nem hagyod ki), abban olyan legyen a szöveg, ami elad! Az ügyfélszerzéshez nem elég az, hogy csak úgy írsz valamit, EL KELL ADNI! 

Egy veszélye van a FB oldalnak: ha a konkurencia elkezd jelentgetni, akkor simán előfordulhat, hogy letiltják az oldaladat akkor is, ha semmi rosszat nem tettél. És akkor azonnal kiesik a pénzkeresés, mert kiesik a marketing csatorna.

Ezért kell egy, a FB-tól független oldal bázisnak, a birodalmad alapjaként funkcionálva, a FB-on pedig csak a hirdetést intézni. Az oldalad az online boltod, a FB pedig a marketing csatorna. (Nagyon nem szabad összekeverni a kettőt.)

“Hallottam, hogy elég egy FB csoport az online bizniszhez, semmi más nem kell…”

Valóban? És bevette vajon a gyógyszerét az, aki ezt mondta neked? 

De most komolyan: építettél, moderáltál és motiváltál már FB csoportot? Van napi 15 órád ezzel foglalkozni? Nincs? És arra készen állsz, hogy naponta tukmálnod kell a szolgáltatásodat? Akkor felejtsd el, hogy csoportra akarsz bizniszt alapozni! (Erre is vonatkozik az, hogy bármikor elveheti tőled a FB a csoportodat.) 

Az affiliate lehetőséghez persze csodálatos, ha van csoportod, van FB oldalad, amikkel naponta mondjuk fél órát foglalkozol és kiposztolsz néhány cikket az affiliate kódoddal együtt, de erre a bevételre csak mellékesként tekints. Kezdésnek persze az is csodálatos lehet, ha az infláció pusztító hatását ki tudod iktatni egy kis plusz pénzzel :).

Nos, ezek a gyors út lehetőségei most. Nyilván ennek az egésznek lehet ezernyi árnyalata, iszonyatosan sok specialitása üzletenként, de ezeket, amiket leírtam, általában minden üzletre lehet használni, akár online üzletre, akár offline népszerűsítésére.

Jó munkát!

Rita

Még szintén kedvelheted

Vélemény, hozzászólás?

error: Nincs lehetőség kimásolásra.